İLGİ BİLDİRİM İLANI (REOI)
(DANIŞMANLIK HİZMETLERİ – FİRMA
SEÇİMİ)
SÜRDÜRÜLEBİLİR
ŞEHİRLER PROJESİ II – EK FİNANSMAN
İşin Adı: Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmeti
Referans No. : URGUP -C1
3. Görevler için ayrıntılı İş Tanımı (TOR) aşağıdaki internet adresinde bulunabilir: https://urgup.bel.tr/urgup/duyuru
Genel Deneyim:
ii.
İlgi Bildirimlerinin sunulacağı son başvuru tarihinden itibaren son 10 (on)
yıl içerisinde Uluslararası Finansal Kuruluşları (UFK) tarafından finanse
edilen projeleri başarıyla tamamlamış olmak, tercihen Dünya Bankası tarafından
finanse edilen,
i. Son 10 yılda, ihtiyaç duyulan hizmetlere büyüklük, benzerlik ve karmaşıklık bakımından benzer danışmanlık hizmetleri -tercihen yenilenebilir enerji sektörü- deneyimine sahip olmak,
ii.
Bölgede (Türkiye) deneyimli olmak ve yerel standart ve mevzuatlar hakkında
tecrübeye sahip olmak,
ii.
Danışmanlar hizmetlerin sağlanmasına yönelik elverişli idari ve finansal
kapasiteleri olduğunu ispat etmelidir.
(i)
Firmanın
bulunduğu ülkenin ilgili resmi makamı tarafından düzenlenmiş firma
kuruluş/ticaret/tescil belgeleri.
(ii)
Firmanın
temel iş alanlarını içeren şirket kitapçığı; ve
(iii)
Benzer
sözleşmeler hakkında bilgi sağlamak adına doldurulmuş Form-1 (bu İlgi Bildirimi
ekinde yer almaktadır). Bu tabloda sunulan sözleşmeler, sözleşmenin adı ve
referans numarası, sözleşme kapsamının kısa bir açıklaması, sözleşme tutarı,
sözleşme periyodu, işverenin adı ve görevin gerçekleştirildiği ülke ve
Danışmanın sözleşmedeki rolü bilgilerini içermelidir. Tamamlanmış sözleşmelerin
tamamlanma sertifikalarının kopyalarının/İşverenlerinin referanslarının İlgi
Bildirimi dosyasında sunulması gerekmemektedir. Sonraki aşamada, tekliflerin
sunulması sırasında, İşveren listeye giren danışmanlardan bu tür destekleyici tamamlama
sertifikalarını sunmalarını talep edebilir.
Tel: 0 384 341 4008
Fax: 0 384 341 4226
E-mail: info@urgup.bel.tr
Ekler: Form 1 (Benzer Sözleşmeler)
Ek: Form-1 (Benzer Sözleşmeler)
Danışman Firmanın Adı:______________
(Ortak Girişimin her bir üyesi için ayrı bir form eklenmelidir)
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ
SÜRDÜRÜLEBİLİR ŞEHİRLER PROJESİ II EK FİNANSMAN
SAHA
KONTROLLÜĞÜ HİZMETİ DANIŞMANLIĞI
İŞ TANIMI
Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi
İnşaat Kontrollüğü Servisleri Danışmanlık Hizmeti
1 Giriş ve Arka Plan
Dünya nüfusunun
artması ve sanayinin büyümesiyle birlikte enerjiye olan talep de her geçen gün
artmaktadır. Türkiye artan bu enerji talebini karşılamak için fosil yakıt ithal
eden ülkelerden biridir. Enerji talebinin sürekli artması, fosil yakıt
ithalatının artmasına ve Türkiye'nin cari açığının artmasına yol açmaktadır.
Ayrıca fosil yakıtlardan enerji üretiminin artması, çevreye verilen zararın
artmasına neden olmaktadır.
Artan enerji
talebinin karşılanması, ithalat harcamalarının azaltılması, ülkenin enerji
üretiminde geleceğe hazırlanması ve enerji kaynaklarının potansiyelinden
faydalanılması amacıyla Türk hükümeti tarafından kimi düzenlemeler yapılmıştır.
Yenilenebilir enerji üretimini kolaylaştırmak için yasal dayanağın ve mali
destek programlarının geliştirilmesi yapılan kimi düzenlemeler arasında yer
almaktadır. Ayrıca uluslararası anlaşmalara katılım yoluyla temiz enerji
üretimi ve tüketimine yönelik hedeflerin belirlenmiştir.
Yerel
yönetimler, Türkiye'nin ekonomik ve ekolojik sürdürülebilirlik hedeflerine
ulaşmasında azımsanamaz bir rol oynamaktadır. Türkiye İstatistik Kurumu'nun
2021 yılı verilerine göre nüfusun yüzde 93,2'sinin il ve ilçe merkezlerinde
yaşadığı bilinmektedir. Nüfusun yoğun olduğu bölgelerde ekonomik hareketlilik,
kalkınma düzeyinin artmasına neden olarak ulaşım, su ve gıda güvenliği, atık
yönetimi, enerji, çevre, iklim değişikliğiyle mücadele gibi çeşitli alanlarda
yeni ihtiyaçlara yol açmıştır. Bu nedenle belediyeler şehirlerin yönetiminde
hayati bir rol oynamaktadır.
Belediyeler
zaman zaman bu konularda proje geliştirmekte, projeler için yeterli finansmanı
bulmakta ve projeleri hayata geçirmekte zorluk yaşamaktadır. İLBANK bir finans
kuruluşu olarak, su ve atık su hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli
ve erişilebilir toplu taşıma, sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık
yönetimi, sera gazının azaltılması, belediyelere yapılan yatırımlarla afetlere
ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturmak, belediyelerde çevreyi
iyileştirmek ve kirliliği azaltmak, sürdürülebilir kalkınma yatırımları için
belediye düzeyinde kurumsal kapasiteyi geliştirmek ve verimliliği artırmak
amacıyla sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve
teknik destek sağlamaktadır.
İLBANK, projeyle
bütçe kaynakları yeterli olmayan, teknik ve uygulama kabiliyeti sınırlı olan
belediye ve il özel idarelerine, geliştirilmekte olan projelerle destek sağlayarak
hava kirliliğinin, çevresel etkinin ve sera gazı emisyonlarının azaltılmasına,
nitelikli istihdamın desteklenmesine, modern, sağlıklı ve kendi kendine yeten
enerji üretiminin teşvik edilmesine, ekonomik etkilerin ve yatırımların
artırılmasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Belediyelerin
enerji ihtiyaçlarını sürdürülebilir bir şekilde karşılayabilmeleri amacıyla
yenilenebilir enerji projelerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgi ve
deneyim kazanmalarını kolaylaştırmak amacıyla belediyelere GES projeleri için
alt krediler sağlanmaktadır. Yenilenebilir enerji tesislerinin uygulanmasıyla,
idari binalar, toplumsal spor ve kültür merkezleri, su temini ve su arıtma
tesisleri ve kamu aydınlatması dahil olmak üzere kamu tesisleri, şebeke
elektriğine olan bağımlılıklarını telafi edebilecektir. Lisanssız yenilenebilir
enerji düzenlemeleri, belediyelerin elektrik maliyetlerini önemli ölçüde
azaltmasına olanak tanıyacak ve sera gazı emisyonlarında azalmanın yanı sıra
uyum ve afetlere karşı dayanıklılığın artmasını sağlayacaktır.
SŞP II EF
kapsamında kurulacak güneş enerjisi projeleri ilin sürdürülebilir enerji
üretimine katkı sağlayacaktır. Ayrıca bu program temiz enerji konusunda
farkındalık yaratacak ve belediye çalışanlarına ve özel sektör katılımcılarına
güneş enerjisi santrallerinin tasarımı ve uygulaması konusunda deneyim
kazandıracaktır.
1.1
Projenin Tanımı
SŞP II-EF
kapsamındaki enerji projeleri, sürdürülebilir kentsel gelişim ve sermaye
yatırımı için ihtiyaç duyulan teknik ve mali yardıma bir yanıttır. Bu istisnai
talep, toplu taşıma, su ve sanitasyon, katı atık yönetimi, enerji, çevre, afet
ve iklim direnci ile sosyal altyapının iyileştirilmesine yönelik yatırımların
belirlenmesini içermektedir.
EF,
yenilenebilir enerji projelerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgi ve
deneyim kazanmalarını kolaylaştırmak için İLBANK'ın belediyelere GES
projelerini finanse etme konusunda destek vermesine olanak tanır. Programın
etkisini ve kalkınmanın etkinliğini artırmayı hedefleyen sürdürülebilir
şehirler yaklaşımının hem sektörel hem de mekansal olarak yaygınlaştırılması
konusunda İLBANK'a, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'ne ve Dünya Bankası'na imkan
tanımaktadır.
SŞP II EF
özellikle şehrin afetlere karşı dayanıklılığı ve iklim değişikliğinin
etkilerinin azaltılması ve risklerine ilişkin proje yaklaşımlarını geliştirmeyi
amaçlamaktadır. AF, iklim değişikliği risklerine karşı giderek daha duyarlı
hale gelen şehirlerde iklim değişikliğine uyum önlemlerinin hafifletilmesine ve
güçlendirilmesine yatırım yapma araçlarını sağlamaktadır.
EF aşağıda detaylı
açıklandığı gibi Belediye Yatırımları (Bileşen A) ve Proje Yönetimi (Bileşen B)
olmak üzere iki bileşeni desteklemektedir:
Bileşen A -
Belediye Yatırımları (496 milyon Avro): Bu bileşenin ölçeği, kaliteli,
sürdürülebilir ve dayanıklı toplu taşıma, su ve atık su, katı atık yönetimi,
afet risk yönetimi, enerji verimliliği ve yenilenebilir enerjiye erişimi
iyileştirmek ve kentsel çevreyi, belediye yangınla mücadele hizmetlerini ve
sosyal altyapıyı iyileştirmek için talebe dayalı belediye altyapı yatırımları
ve hizmet yatırımlarını finanse etmek üzere genişletilmiştir.
Bileşen B -
Proje Yönetimi (4 milyon Avro): Bu bileşen, program/proje yönetimi, raporlama,
izleme ve değerlendirme (İ&D), denetim ve proje iletişimleriyle ilgili mal
alımı, danışmanlık hizmetlerini finanse etmektedir.
1.2
Kurumsal Roller:
Dünya
Bankası, finansör olarak, Kredi Anlaşması'nda belirtildiği üzere İLBANK'a
düzenli kontrolörlük ve uygulama desteği sağlayacaktır.
İLBANK
bir finans kuruluşu olarak, belediyelere yapılan yatırımlar yoluyla
belediyelerde çevrenin iyileştirilmesi ve kirliliğin azaltılması,
sürdürülebilir kalkınma yatırımları için belediye düzeyinde kurumsal
kapasitenin geliştirilmesi ve verimliliğin arttırılması, su ve atık su
hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli ve erişilebilir toplu taşıma,
sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık yönetimi, sera gazı emisyonlarının
azaltılması, afetlere ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturulması gibi
sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve teknik
destek sağlamaktadır.
İLBANK, proje
faaliyetlerinin uygulanmasının izlenmesinden, bu faaliyetlerin yürütülmesinin
gözetiminden ve istenilen sonuçlara ulaşılmasının sağlanmasından sorumludur.
İLBANK,
projenin Dünya Bankası'nın çevresel ve sosyal standartlarına ve satın alma
düzenlemelerine uygun olmasını sağlamaktadır. İLBANK, belediyelere ihtiyaç
duyulan satın alma, uygulama ve denetim konusunda ek destek sağlayacaktır.
Ürgüp Belediyesi
(İşveren), ‘DSI Yüklenicisi’ olarak adlandırılan bir müteahhitten tasarım,
tedarik ve kurulum (DSI) hizmetlerinin ve aynı zamanda ‘Danışman’ olarak
adlandırılan bir danışmanlık firmasından kontrolörlük hizmetinin satın
alınmasından sorumlu sözleşme makamıdır. Danışmanlık hizmetleri bu İş Tanımının
ve söz konusu görevin konusudur. Ürgüp Belediyesi, projenin etkili bir şekilde
uygulanmasını sağlamak için yerel düzeyde bir proje uygulama birimi (PUB)
kuracaktır.