İLAN
ÜRGÜP BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN
1- İŞİN KONUSU:
Bu ihale; 26.06.2021 tarihli ve
31523 sayılı Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği, 12.07.2019 tarih ve
30829 sayılı Sıfır Atık Yönetmeliği ve Ürgüp İlçesi mücavir alan sınırları
içerisinde Ürgüp Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü koordinatörlüğünde
tüm ambalaj atıklarının oluştuğu noktada diğer atıklardan ayrı olarak ambalaj
atığı toplama konusunda geçici faaliyet belgeli ve/veya çevre lisanslı Ambalaj
Atığı Toplama Ayırma firması tarafından toplanması, taşınması, ayrıştırılması
ve değerlendirilmesi işi, 2886 Sayılı Kanunun 45. Maddesi uyarınca 3 yıl
müddetle kiraya verilmek üzere ihaleye çıkartılmıştır.
2- İHALENİN YERİ, TARİHİ VE USULÜ:
İhale Yeri : Ürgüp Belediyesi Meclis Salonunda Belediye Encümeni
huzurunda yapılacaktır.
Tarihi : 26.11.2024
Saati: 16.00
Usulü: İhale yukarıda belirtilen yer ve saatte 2886 Sayılı İhale
Kanunun 45. Maddesi uyarınca açık artırma suretiyle yapılacaktır.
3- İHALEYE KATILMA ŞARTLARI:
İhaleye katılacak isteklilerden aşağıdaki bilgi ve belgeler istenir.
a)
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olmak,
b)
Tebligat için yazışma adresi, telefon ve faks
numaraları ile nüfus cüzdanı fotokopisi, tüzel kişilik ise Ticaret odası
belgesi, imza-sirküsü, yetki belgesi,
c) Belediyemize borcu bulunmadığına dair belge,
d) Adli Sicil Belgesi,
e) Geçici teminatını yatırdığına dair belge ile idari ve teknik şartnameyi
satın aldığına dair belge,
f)
SSK ve vergi borcu
bulunmadığına dair ilgili kurumlardan alınmış belge,
4- İHALEYE KATILAMAYACAK
OLANLAR:
a) 2886 Sayılı Kanunun 6. maddesinde belirtilenler.
b) Ürgüp Belediyesinde daha önce yapmış olduğu herhangi bir ihalede
uhdesinde kalmış olduğu halde sözleşme yapmamış olanlar veya yaptığı halde
yükümlülüklerini yerine getirmeyerek ihalenin feshine neden olanlar.
c) Kamu kurum ve kuruluşları ile belediyeler nezdinde herhangi bir
nedenle ihale yasaklısı olanlar.
ç) Yukarıda belirtilen durumda olanlar veya ortak olduğu şirketler,
bilerek veya bilmeyerek ihaleye katılıp üzerlerine ihale yapılmış olsa bile
ihale bozularak geçici teminatları, eğer yatırılmış ise kati teminatları irad
kaydedilir ve bunlarla sözleşme imzalanmaz. Sözleşme imzalanmış ise herhangi
bir ihtara gerek kalmaksızın ihale tek taraflı fesh edilir.
d) İhaleye girecekler, ihale ayı içerisinde Cumhuriyet Başsavcılığından
alınmış sabıka kaydını ibraz etmek zorunda olup taksirli suçlar haricinde adli
sicil kaydında sabıkası bulunanlar ihaleye katılamayacaktır.
5- BELGELERİN VERİLECEK YER VE
TARİHİ:
Şartnamenin 3. maddesinde belirtilen bilgi ve belgeler 26.11.2024
tarihinde saat 12.00’e kadar Belediyemiz Yazı İşleri Müdürlüğüne teslim
edilecektir. Posta ile yapılacak müracaatlarda, postadan dolayı olabilecek
gecikmelerden belediyemiz sorumlu olmayacaktır.
6- MUHAMMEN BEDEL VE
TEMİNATLAR
a) Ayrıştırma işinin bir aylık kira bedeli KDV hariç 2.000,00 TL olup,
geçici teminatı 2.160,00 TL dir.
b) İhaleye katılabilmek için 2886 Sayılı Kanun da belirtilen niteliklere
haiz olmak, yine belirtilen kanunda açıklanan biçimde tekliflerde bulunmak,
geçici teminatı yatırmak şarttır.
İhale komisyonları
tarafından alınan ihale kararları ita amirlerince, karar tarihinden itibaren en
geç 15 iş günü içinde onaylanır veya iptal edilir. İta amirlerince karar iptal
edilirse, ihale hükümsüz sayılır.
İta amirlerince onaylanan ihale kararları onaylandığı günden itibaren en
geç 15 iş günü içinde kiracıya veya vekiline imzası alınmak suretiyle
bildirilir veya iadeli taahhütlü mektupla tebligat adresine postalanır.
Mektubun postaya verilmesini takip eden 7. gün kararın kiracıya veya vekiline
tebliğ tarihi sayılır.
2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 31. veya 76. maddelere göre onaylanan
ihale kararlarının yukarıda açıklanan şekilde tebliğinden itibaren 15 gün
içinde kesin teminatı yatırmak, sözleşmeyi düzenlemek, ihale ile ilgili ve
kiraya ait vergi, resim harç ve diğer giderleri ödemek zorundadır. Bu
zorunluluklara uyulmadığı takdirde protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek
kalmaksızın ihale bozulur. Geçici teminat Belediye ye gelir kaydedilir.
7- KİRA BEDELİNİN ÖDENME ŞEKLİ
Ambalaj Atıklarının Toplanması, Ayrıştırılması ve Değerlendirilmesi
işine ait kira bedelleri sözleşmenin imzalanmasına müteakip aylık peşin olarak
ödenecektir. Gecikme olması (yatırılmaması) halinde kira bedelleri 6183 Sayılı
Kanunun 51. Maddesine göre belirlenen günlük gecikme zammı ile birlikte tahsil
edilerek ihale tek taraflı fesh edilecektir.
Kiraya verilecek olan Ambalaj Atıklarının Toplanması, Ayrıştırılması ve
Değerlendirilmesi işinin ilk yıldan sonraki yılların kira bedelleri her yıl
Maliye Bakanlığınca tespit edilen yeniden değerleme oranına göre artış
yapılarak tespit ve tahsil edilecektir.
Kira bedelinin iki ay üst üste ödenmemesi durumunda sözleşme idarece
fesh edilecektir.
-
İş bu ihaleye
ait ilan, reklâm, vergi, resim, harç ve kira sözleşmesi noter onayı gibi her
türlü yasal giderler kiracıya ait olacaktır.
-
İhale
komisyonu, gerekçesini karar da belirtmek suretiyle ihaleyi yapıp yapmamakta
serbesttir. Komisyonların ihaleyi yapmama kararına itiraz edilemez.
-
Herhangi
bir ihtilaf vukuunda Ürgüp Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır.
İş bu ihaleye ait
özel şartname dosyası her gün mesai saatleri dâhilinde belediyemiz Yazı İşleri
Müdürlüğünde görülebileceği ve 500,00 TL bedelle satın
alınabileceği ilanen duyurulur. 22.10.2024
ÜRGÜP
BELEDİYE BAŞKANLIĞI