İLAN
ÜRGÜP BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN
1- İŞİN KONUSU:
Bu
ihale; 26.06.2021 tarihli ve 31523 sayılı Ambalaj Atıklarının Kontrolü
Yönetmeliği, 12.07.2019 tarih ve 30829 sayılı Sıfır Atık Yönetmeliği ve Ürgüp
İlçesi mücavir alan sınırları içerisinde Ürgüp Belediye Başkanlığı Fen İşleri
Müdürlüğü koordinatörlüğünde tüm ambalaj atıklarının oluştuğu noktada diğer
atıklardan ayrı olarak ambalaj atığı toplama konusunda geçici faaliyet belgeli
ve/veya çevre lisanslı Ambalaj Atığı Toplama Ayırma firması tarafından
toplanması, taşınması, ayrıştırılması ve değerlendirilmesi işi, 2886 Sayılı
Kanunun 45. Maddesi uyarınca 3 yıl müddetle kiraya verilmek üzere ihaleye
çıkartılmıştır.
2- İHALENİN YERİ, TARİHİ VE USULÜ:
İhale Yeri : Ürgüp Belediyesi Encümen
Toplantı Salonu
Tarihi : 09.07.2024
Saati: 16.30
Usulü: İhale yukarıda belirtilen yer ve
saatte 2886 Sayılı İhale Kanunun 45. Maddesi uyarınca açık artırma suretiyle
yapılacaktır.
3- İHALEYE KATILMA ŞARTLARI:
İhaleye katılacak isteklilerden aşağıdaki
bilgi ve belgeler istenir.
a)
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olmak,
b) Tebligat için yazışma adresi, telefon ve faks numaraları ile nüfus cüzdanı fotokopisi, tüzel kişilik ise Ticaret odası belgesi, imza-sirküsü, yetki belgesi,
c)
Belediyemize
borcu bulunmadığına dair belge,
d)
Geçici
teminatını yatırdığına dair belge ile idari ve teknik şartnameyi satın aldığına
dair belge,
e) İhaleye girecek firmanın Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından Ambalaj Atıkları Toplama ve Ayrıştırma Lisans Belgesi.
f)
Lisanslı
şirketin bu işi yaptığına dair herhangi bir kamu kurum veya kuruluşundan
alınmış
referans belgesi, g) SSK ve vergi borcu bulunmadığına dair ilgili kurumlardan alınmış belge,
4-
İHALEYE KATILAMAYACAK OLANLAR:
a) 2886 Sayılı Kanunun 6. maddesinde
belirtilenler.
b) Ürgüp Belediyesinde daha önce yapmış
olduğu herhangi bir ihalede uhdesinde kalmış olduğu
halde sözleşme yapmamış olanlar veya yaptığı halde
yükümlülüklerini yerine getirmeyerek ihalenin feshine neden olanlar.
c) Kamu kurum ve kuruluşları ile belediyeler
nezdinde herhangi bir nedenle ihale yasaklısı olanlar.
ç) Yukarıda belirtilen durumda olanlar veya
ortak olduğu şirketler, bilerek veya bilmeyerek ihaleye katılıp üzerlerine
ihale yapılmış olsa bile ihale bozularak geçici teminatları, eğer yatırılmış
ise kati teminatları irad kaydedilir ve bunlarla sözleşme imzalanmaz. Sözleşme
imzalanmış ise herhangi bir ihtara gerek kalmaksızın ihale tek taraflı fesh edilir.
d) İhaleye girecekler, ihale ayı içerisinde Cumhuriyet Başsavcılığından alınmış sabıka kaydını ibraz etmek zorunda olup taksirli suçlar haricinde adli sicil kaydında sabıkası bulunanlar ihaleye katılamayacaktır.
5-
BELGELERİN VERİLECEK YER VE TARİHİ:
Şartnamenin 3. maddesinde belirtilen bilgi
ve belgeler 09.07.2024 tarihinde saat 14.00’e kadar Belediyemiz Yazı İşleri
Müdürlüğüne teslim edilecektir. Posta ile yapılacak müracaatlarda, postadan
dolayı olabilecek gecikmelerden belediyemiz sorumlu olmayacaktır.
6-
MUHAMMEN BEDEL VE TEMİNATLAR
a)
Ayrıştırma
işinin bir yıllık kira bedeli KDV hariç 60.000,00 TL olup, geçici teminatı
64.800,00 TL dir.
İhale komisyonları tarafından alınan ihale
kararları ita amirlerince, karar tarihinden itibaren en geç 15 iş günü içinde
onaylanır veya iptal edilir. İta amirlerince karar iptal edilirse, ihale
hükümsüz sayılır.
İta amirlerince onaylanan ihale kararları
onaylandığı günden itibaren en geç 15 iş günü içinde kiracıya veya vekiline
imzası alınmak suretiyle bildirilir veya iadeli taahhütlü mektupla tebligat
adresine postalanır. Mektubun postaya verilmesini takip eden 7. gün kararın
kiracıya veya vekiline tebliğ tarihi sayılır.
2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 31. veya
76. maddelere göre onaylanan ihale kararlarının yukarıda açıklanan şekilde
tebliğinden itibaren 15 gün içinde kesin teminatı yatırmak, sözleşmeyi
düzenlemek, ihale ile ilgili ve kiraya ait vergi, resim harç ve diğer giderleri
ödemek zorundadır. Bu zorunluluklara uyulmadığı takdirde protesto çekmeye ve
hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale bozulur. Geçici teminat Belediye ye gelir
kaydedilir.
7-
KİRA BEDELİNİN ÖDENME ŞEKLİ
Ambalaj Atıklarının Toplanması,
Ayrıştırılması ve Değerlendirilmesi işine ait kira bedelleri, ilk yılın kira
bedeli sözleşmenin imzalanmasına müteakip ilk yıl yıllık peşin olarak ve
sonraki yıllarda aylık peşin olarak ödenecektir. Gecikme olması (yatırılmaması) halinde kira
bedelleri 6183 Sayılı Kanunun 51. Maddesine göre belirlenen günlük gecikme
zammı ile birlikte tahsil edilerek ihale tek taraflı fesh edilecektir.
Kiraya verilecek olan Ambalaj Atıklarının Toplanması,
Ayrıştırılması ve Değerlendirilmesi işinin ilk yıldan sonraki yılların kira bedelleri her yıl
Maliye Bakanlığınca tespit edilen yeniden değerleme oranına göre artış
yapılarak tespit ve tahsil edilecektir.
- İş bu ihaleye ait ilan, reklâm, vergi, resim, harç ve kira sözleşmesi noter onayı gibi her türlü yasal giderler kiracıya ait olacaktır.
-
İhale komisyonu, gerekçesini karar da belirtmek suretiyle ihaleyi yapıp
yapmamakta serbesttir.
Komisyonların ihaleyi
yapmama kararına itiraz edilemez.
-
Herhangi
bir ihtilaf vukuunda Ürgüp Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır.
İş bu ihaleye ait
özel şartname dosyası her gün mesai saatleri dâhilinde belediyemiz Yazı İşleri
Müdürlüğünde görülebileceği ve 500,00 TL bedelle satın
alınabileceği ilanen duyurulur. 11.06.2024
ÜRGÜP
BELEDİYE BAŞKANLIĞI