İLGİ BİLDİRİM İLANI (REOI)
(DANIŞMANLIK HİZMETLERİ – FİRMA
SEÇİMİ)
TÜRKİYE
SÜRDÜRÜLEBİLİR
ŞEHİRLER PROJESİ II – EK FİNANSMAN
Kredi No.: P170612
İşin Adı: Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji
Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmeti
Referans No. : URGUP -C1
1. İLBANK (bundan sonra
"Borçlu" olarak anılacaktır), Sürdürülebilir Şehirler Projesi II - Ek
Finansman (SCP II-AF) kapsamındaki harcamaların karşılanması için Uluslararası
İmar ve Kalkınma Bankası'ndan (IBRD) ("Banka") finansman (bundan sonra "Kredi"
olarak anılacaktır) sağlamış olup, Kredinin bir kısmını Alt-Kredi yoluyla Ürgüp
Belediyesi (bundan sonra İşveren olarak anılacaktır) “Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi
İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmeti” sözleşmesi kapsamındaki ödemeler için kullanacaktır.
2. Danışmanlık Hizmetleri; Ürgüp
Belediyesi Güneş Enerji Santrali için mevcut proje tasarımının gözden
geçirilmesi (izlenmesi) ve inşaat kontrollüğünün yapılmasını kapsayacaktır
(bundan böyle “Hizmetler” olarak anılacaktır).
3. Görevler için ayrıntılı İş Tanımı
(TOR) aşağıdaki internet adresinde bulunabilir: http://urgup.bel.tr/urgup/duyuru
4.Ürgüp Belediyesi uygun danışmanlık
firmalarını (“Danışmanlar”) söz konusu Hizmetleri sağlamaya yönelik ilgi
bildirimlerini sunmaya davet etmektedir. İlgilenen danışmanlar, Hizmetleri
gerçekleştirmek için gerekli niteliklere ve deneyime sahip olduklarını gösteren
bilgileri sunmalıdır.
5. Bir danışmanlık firmasının,
görevler için tek başına tamamen yeterli olduğunu düşünmesi halinde, ilgi
bildirimini tek başına sunabilir, çünkü danışmanların yabancı veya yerel başka
herhangi bir firma(lar) ile ortaklık kurma zorunluluğu bulunmamaktadır.
Alternatif olarak, eğer danışmanlar görevler için niteliklerini ve
kabiliyetlerini artırmak amacıyla ortaklık kurmayı tercih ederlerse, bu tür
ortaklıklar Ortak Girişim (yani ortak girişimin tüm üyeleri müştereken ve
müteselsilen sorumlu olacaktır) ve/veya Alt Danışmanlar (yani Danışman, alt
danışmanın hizmetleri de dahil olmak üzere sorumlu olacaktır) şeklinde
olabilir. Bir birliktelik söz konusu
olduğunda, Danışmanlar İlgi Bildirim dosyalarında (a) birliğin oluşturulma
gerekçesini ve (b) Ortak Girişim üyelerinin ve/veya alt danışmanların birliğe
dahil edilmesi önerisini haklı çıkarmak için Ortak Girişimin her bir üyesinin
ve/veya her bir alt danışmanın görevi yerine getirmek için öngörülen rolünü ve
ilgili niteliklerini açıkça belirtmelidir. İlgi Bildiriminde yukarıdaki
açıklamanın yapılmaması, Ortak Girişimin listeye alınmaması riskini
doğurabilir. Listeye alınma amacıyla ilgi bildirimlerinin değerlendirilmesinde
sadece Ortak Girişim üyelerinin niteliklerinin dikkate alınacağını, önerilen
alt danışmanların niteliklerinin dikkate alınmayacağı hatırlanmalıdır.
6. Liste için belirlenen kriterler
şunlardır:
Genel Deneyim:
i.
İlgi
Bildirimlerinin sunulacağı son başvuru tarihinden itibaren ana faaliyet olarak
Danışmanlık Hizmetlerinde en az 10 (on) yıllık genel deneyime sahip olmak,
ii.
İlgi Bildirimlerinin sunulacağı son başvuru tarihinden itibaren son 10 (on)
yıl içerisinde Uluslararası Finansal Kuruluşları (UFK) tarafından finanse
edilen projeleri başarıyla tamamlamış olmak, tercihen Dünya Bankası tarafından
finanse edilen,
Özel Deneyim:
i.
Son 10 yılda, ihtiyaç duyulan hizmetlere büyüklük, benzerlik ve karmaşıklık
bakımından benzer danışmanlık hizmetleri -tercihen yenilenebilir enerji
sektörü- deneyimine sahip olmak,
ii.
Bölgede (Türkiye) deneyimli olmak ve yerel standart ve mevzuatlar hakkında
tecrübeye sahip olmak,
Yönetim ve Personel Kapasitesi:
i.
Danışmanlar İş Tanımında tanımlanan hizmetlerin yerine getirilmesi için
kilit uzmanların mevcut olduğunu ve/veya kilit uzmanlara erişiminin olduğunu
ispat etmelidir,
ii.
Danışmanlar hizmetlerin sağlanmasına yönelik elverişli idari ve finansal
kapasiteleri olduğunu ispat etmelidir.
7. Yukarıdaki listeye alma/seçme kriterlerini karşılamadaki niteliklerini
ve deneyimlerini göstermek için Danışmanların asgari olarak aşağıda listelenen
destekleyici belgeleri sunmaları gerekmektedir.
Bir danışman firma, ana şirketin, kardeş şirketin, yan şirketlerinin
veya çalışanlarının değil, yalnızca kendi niteliklerini ve deneyimini
kullanabilir.
(i) Firmanın
bulunduğu ülkenin ilgili resmi makamı tarafından düzenlenmiş firma
kuruluş/ticaret/tescil belgeleri.
(ii)
Firmanın
temel iş alanlarını içeren şirket kitapçığı; ve
(iii)
Benzer
sözleşmeler hakkında bilgi sağlamak adına doldurulmuş Form-1 (bu İlgi Bildirimi
ekinde yer almaktadır). Bu tabloda sunulan sözleşmeler, sözleşmenin adı ve
referans numarası, sözleşme kapsamının kısa bir açıklaması, sözleşme tutarı,
sözleşme periyodu, işverenin adı ve görevin gerçekleştirildiği ülke ve
Danışmanın sözleşmedeki rolü bilgilerini içermelidir. Tamamlanmış sözleşmelerin
tamamlanma sertifikalarının kopyalarının/İşverenlerinin referanslarının İlgi
Bildirimi dosyasında sunulması gerekmemektedir. Sonraki aşamada, tekliflerin
sunulması sırasında, İşveren listeye giren danışmanlardan bu tür destekleyici tamamlama
sertifikalarını sunmalarını talep edebilir.
8. İlgilenen Danışmanlar, Dünya
Bankası'nın çıkar çatışmasına ilişkin politikasını ortaya koyan "IPF
Borçluları için Satın Alma Düzenlemeleri" (Temmuz 2016, Revize Kasım 2017
ve Ağustos 2018) ("Satın Alma Düzenlemeleri") Bölüm III, paragraf
3.14, 3.16 ve 3.17'ye özellikle dikkat etmelidirler.
9. Danışmanlık seçimi, Satınalma
Düzenlemelerinde tanımlanmış olan Danışmanın Niteliklerine Dayalı Seçim (CQS)
yöntemine uygun olarak yapılacaktır.
10. Aşağıdaki adresten 09:00 – 17:00
saatleri arasında daha fazla bilgi alınabilir.
11.
"Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat
Kontrollüğü Danışmanlık Hizmetleri" başlığı altında açıkça belirtilecek
olan ilgi bildirimlerinin yazılı olarak bir basılı kopyasının aşağıda
belirtilen adrese şahsen veya kargo ile ve dijital kopyasının ise info@urgup.bel.tr
adresine e-posta ile 26 Ağustos 2024 saat 16:00'ya kadar ulaştırılması
gerekmektedir. İşveren, yukarıda belirtilen tarihten sonra gelen başvuruları
reddetme hakkını saklı tutar.
Ürgüp (Nevşehir) Belediyesi
Fen İşleri Müdürlüğü
Dikkatıne: [Mustafa ÖZKAN- Tekniker]
Adres: Cumhuriyet Mahallesi
Atatürk Bulvarı No:40 Ürgüp/NEVŞEHİR
Tel: 0 384 341 4008
Fax: 0 384 341 4226
E-mail: info@urgup.bel.tr
Ekler: Form 1 (Benzer Sözleşmeler)
Ek: Form-1 (Benzer Sözleşmeler)
İLGİ BİLDİRİM İLANI (REOI)
(DANIŞMANLIK HİZMETLERİ – FİRMA
SEÇİMİ)
SÜRDÜRÜLEBİLİR
ŞEHİRLER PROJESİ II – EK FİNANSMAN
Kredi No.: P170612
İşin Adı: Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmeti
Referans No. : URGUP -C1
ii.
İlgi Bildirimlerinin sunulacağı son başvuru tarihinden itibaren son 10 (on)
yıl içerisinde Uluslararası Finansal Kuruluşları (UFK) tarafından finanse
edilen projeleri başarıyla tamamlamış olmak, tercihen Dünya Bankası tarafından
finanse edilen,
ii.
Bölgede (Türkiye) deneyimli olmak ve yerel standart ve mevzuatlar hakkında
tecrübeye sahip olmak,
ii.
Danışmanlar hizmetlerin sağlanmasına yönelik elverişli idari ve finansal
kapasiteleri olduğunu ispat etmelidir.
(i) Firmanın
bulunduğu ülkenin ilgili resmi makamı tarafından düzenlenmiş firma
kuruluş/ticaret/tescil belgeleri.
(ii)
Firmanın
temel iş alanlarını içeren şirket kitapçığı; ve
(iii)
Benzer
sözleşmeler hakkında bilgi sağlamak adına doldurulmuş Form-1 (bu İlgi Bildirimi
ekinde yer almaktadır). Bu tabloda sunulan sözleşmeler, sözleşmenin adı ve
referans numarası, sözleşme kapsamının kısa bir açıklaması, sözleşme tutarı,
sözleşme periyodu, işverenin adı ve görevin gerçekleştirildiği ülke ve
Danışmanın sözleşmedeki rolü bilgilerini içermelidir. Tamamlanmış sözleşmelerin
tamamlanma sertifikalarının kopyalarının/İşverenlerinin referanslarının İlgi
Bildirimi dosyasında sunulması gerekmemektedir. Sonraki aşamada, tekliflerin
sunulması sırasında, İşveren listeye giren danışmanlardan bu tür destekleyici tamamlama
sertifikalarını sunmalarını talep edebilir.
10. Aşağıdaki adresten 09:00 – 17:00 saatleri arasında daha fazla bilgi alınabilir.
11. "Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmetleri" başlığı altında açıkça belirtilecek olan ilgi bildirimlerinin yazılı olarak bir basılı kopyasının aşağıda belirtilen adrese şahsen veya kargo ile ve dijital kopyasının ise info@urgup.bel.tr adresine e-posta ile 26 Ağustos 2024 saat 16:00'ya kadar ulaştırılması gerekmektedir. İşveren, yukarıda belirtilen tarihten sonra gelen başvuruları reddetme hakkını saklı tutar.
Ürgüp (Nevşehir) Belediyesi
Fen İşleri Müdürlüğü
Dikkatıne: [Mustafa ÖZKAN- Tekniker]
Adres: Cumhuriyet Mahallesi Atatürk Bulvarı No:40 Ürgüp/NEVŞEHİR
Tel: 0 384 341 4008
Fax: 0 384 341 4226
E-mail: info@urgup.bel.tr
Ekler: Form 1 (Benzer Sözleşmeler)
Ek: Form-1 (Benzer Sözleşmeler)
Sıra No. |
Sözleşmenin Adı & Referans Numarası |
İşin Kapsamı ve Ana Çıktıların Kısa Bir Açıklaması |
Sözleşme Tutarı |
Sözleşme Periyodu (Başlangıç Tarihi ve
Tamamlanma Tarihi) |
İşverenin Adı & Görevin Gerçekleştirildiği
Ülke |
Danışmanın Sözleşmedeki Rolü |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ
SÜRDÜRÜLEBİLİR ŞEHİRLER PROJESİ II EK FİNANSMAN
SAHA
KONTROLLÜĞÜ HİZMETİ DANIŞMANLIĞI
İŞ TANIMI
Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi
İnşaat Kontrollüğü Servisleri Danışmanlık Hizmeti
1 Giriş ve Arka Plan
Dünya nüfusunun
artması ve sanayinin büyümesiyle birlikte enerjiye olan talep de her geçen gün
artmaktadır. Türkiye artan bu enerji talebini karşılamak için fosil yakıt ithal
eden ülkelerden biridir. Enerji talebinin sürekli artması, fosil yakıt
ithalatının artmasına ve Türkiye'nin cari açığının artmasına yol açmaktadır.
Ayrıca fosil yakıtlardan enerji üretiminin artması, çevreye verilen zararın
artmasına neden olmaktadır.
Artan enerji
talebinin karşılanması, ithalat harcamalarının azaltılması, ülkenin enerji
üretiminde geleceğe hazırlanması ve enerji kaynaklarının potansiyelinden
faydalanılması amacıyla Türk hükümeti tarafından kimi düzenlemeler yapılmıştır.
Yenilenebilir enerji üretimini kolaylaştırmak için yasal dayanağın ve mali
destek programlarının geliştirilmesi yapılan kimi düzenlemeler arasında yer
almaktadır. Ayrıca uluslararası anlaşmalara katılım yoluyla temiz enerji
üretimi ve tüketimine yönelik hedeflerin belirlenmiştir.
Yerel
yönetimler, Türkiye'nin ekonomik ve ekolojik sürdürülebilirlik hedeflerine
ulaşmasında azımsanamaz bir rol oynamaktadır. Türkiye İstatistik Kurumu'nun
2021 yılı verilerine göre nüfusun yüzde 93,2'sinin il ve ilçe merkezlerinde
yaşadığı bilinmektedir. Nüfusun yoğun olduğu bölgelerde ekonomik hareketlilik,
kalkınma düzeyinin artmasına neden olarak ulaşım, su ve gıda güvenliği, atık
yönetimi, enerji, çevre, iklim değişikliğiyle mücadele gibi çeşitli alanlarda
yeni ihtiyaçlara yol açmıştır. Bu nedenle belediyeler şehirlerin yönetiminde
hayati bir rol oynamaktadır.
Belediyeler
zaman zaman bu konularda proje geliştirmekte, projeler için yeterli finansmanı
bulmakta ve projeleri hayata geçirmekte zorluk yaşamaktadır. İLBANK bir finans
kuruluşu olarak, su ve atık su hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli
ve erişilebilir toplu taşıma, sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık
yönetimi, sera gazının azaltılması, belediyelere yapılan yatırımlarla afetlere
ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturmak, belediyelerde çevreyi
iyileştirmek ve kirliliği azaltmak, sürdürülebilir kalkınma yatırımları için
belediye düzeyinde kurumsal kapasiteyi geliştirmek ve verimliliği artırmak
amacıyla sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve
teknik destek sağlamaktadır.
İLBANK, projeyle
bütçe kaynakları yeterli olmayan, teknik ve uygulama kabiliyeti sınırlı olan
belediye ve il özel idarelerine, geliştirilmekte olan projelerle destek sağlayarak
hava kirliliğinin, çevresel etkinin ve sera gazı emisyonlarının azaltılmasına,
nitelikli istihdamın desteklenmesine, modern, sağlıklı ve kendi kendine yeten
enerji üretiminin teşvik edilmesine, ekonomik etkilerin ve yatırımların
artırılmasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Belediyelerin
enerji ihtiyaçlarını sürdürülebilir bir şekilde karşılayabilmeleri amacıyla
yenilenebilir enerji projelerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgi ve
deneyim kazanmalarını kolaylaştırmak amacıyla belediyelere GES projeleri için
alt krediler sağlanmaktadır. Yenilenebilir enerji tesislerinin uygulanmasıyla,
idari binalar, toplumsal spor ve kültür merkezleri, su temini ve su arıtma
tesisleri ve kamu aydınlatması dahil olmak üzere kamu tesisleri, şebeke
elektriğine olan bağımlılıklarını telafi edebilecektir. Lisanssız yenilenebilir
enerji düzenlemeleri, belediyelerin elektrik maliyetlerini önemli ölçüde
azaltmasına olanak tanıyacak ve sera gazı emisyonlarında azalmanın yanı sıra
uyum ve afetlere karşı dayanıklılığın artmasını sağlayacaktır.
SŞP II EF
kapsamında kurulacak güneş enerjisi projeleri ilin sürdürülebilir enerji
üretimine katkı sağlayacaktır. Ayrıca bu program temiz enerji konusunda
farkındalık yaratacak ve belediye çalışanlarına ve özel sektör katılımcılarına
güneş enerjisi santrallerinin tasarımı ve uygulaması konusunda deneyim
kazandıracaktır.
1.1
Projenin Tanımı
SŞP II-EF
kapsamındaki enerji projeleri, sürdürülebilir kentsel gelişim ve sermaye
yatırımı için ihtiyaç duyulan teknik ve mali yardıma bir yanıttır. Bu istisnai
talep, toplu taşıma, su ve sanitasyon, katı atık yönetimi, enerji, çevre, afet
ve iklim direnci ile sosyal altyapının iyileştirilmesine yönelik yatırımların
belirlenmesini içermektedir.
EF,
yenilenebilir enerji projelerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgi ve
deneyim kazanmalarını kolaylaştırmak için İLBANK'ın belediyelere GES
projelerini finanse etme konusunda destek vermesine olanak tanır. Programın
etkisini ve kalkınmanın etkinliğini artırmayı hedefleyen sürdürülebilir
şehirler yaklaşımının hem sektörel hem de mekansal olarak yaygınlaştırılması
konusunda İLBANK'a, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'ne ve Dünya Bankası'na imkan
tanımaktadır.
SŞP II EF
özellikle şehrin afetlere karşı dayanıklılığı ve iklim değişikliğinin
etkilerinin azaltılması ve risklerine ilişkin proje yaklaşımlarını geliştirmeyi
amaçlamaktadır. AF, iklim değişikliği risklerine karşı giderek daha duyarlı
hale gelen şehirlerde iklim değişikliğine uyum önlemlerinin hafifletilmesine ve
güçlendirilmesine yatırım yapma araçlarını sağlamaktadır.
EF aşağıda detaylı
açıklandığı gibi Belediye Yatırımları (Bileşen A) ve Proje Yönetimi (Bileşen B)
olmak üzere iki bileşeni desteklemektedir:
Bileşen A -
Belediye Yatırımları (496 milyon Avro): Bu bileşenin ölçeği, kaliteli,
sürdürülebilir ve dayanıklı toplu taşıma, su ve atık su, katı atık yönetimi,
afet risk yönetimi, enerji verimliliği ve yenilenebilir enerjiye erişimi
iyileştirmek ve kentsel çevreyi, belediye yangınla mücadele hizmetlerini ve
sosyal altyapıyı iyileştirmek için talebe dayalı belediye altyapı yatırımları
ve hizmet yatırımlarını finanse etmek üzere genişletilmiştir.
Bileşen B -
Proje Yönetimi (4 milyon Avro): Bu bileşen, program/proje yönetimi, raporlama,
izleme ve değerlendirme (İ&D), denetim ve proje iletişimleriyle ilgili mal
alımı, danışmanlık hizmetlerini finanse etmektedir.
1.2
Kurumsal Roller:
Dünya
Bankası, finansör olarak, Kredi Anlaşması'nda belirtildiği üzere İLBANK'a
düzenli kontrolörlük ve uygulama desteği sağlayacaktır.
İLBANK bir finans kuruluşu olarak, belediyelere yapılan yatırımlar yoluyla belediyelerde çevrenin iyileştirilmesi ve kirliliğin azaltılması, sürdürülebilir kalkınma yatırımları için belediye düzeyinde kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve verimliliğin arttırılması, su ve atık su hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli ve erişilebilir toplu taşıma, sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık yönetimi, sera gazı emisyonlarının azaltılması, afetlere ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturulması gibi sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve teknik destek sağlamaktadır.
İLBANK, proje
faaliyetlerinin uygulanmasının izlenmesinden, bu faaliyetlerin yürütülmesinin
gözetiminden ve istenilen sonuçlara ulaşılmasının sağlanmasından sorumludur.
İLBANK,
projenin Dünya Bankası'nın çevresel ve sosyal standartlarına ve satın alma
düzenlemelerine uygun olmasını sağlamaktadır. İLBANK, belediyelere ihtiyaç
duyulan satın alma, uygulama ve denetim konusunda ek destek sağlayacaktır.
Ürgüp Belediyesi
(İşveren), ‘DSI Yüklenicisi’ olarak adlandırılan bir müteahhitten tasarım,
tedarik ve kurulum (DSI) hizmetlerinin ve aynı zamanda ‘Danışman’ olarak
adlandırılan bir danışmanlık firmasından kontrolörlük hizmetinin satın
alınmasından sorumlu sözleşme makamıdır. Danışmanlık hizmetleri bu İş Tanımının
ve söz konusu görevin konusudur. Ürgüp Belediyesi, projenin etkili bir şekilde
uygulanmasını sağlamak için yerel düzeyde bir proje uygulama birimi (PUB)
kuracaktır.
1.1
Alt Proje Alanı ve Tanımı:
Sözleşmenin kapsamı, işbu İş Tanımında ayrıntılı olarak belirtildiği üzere, Ürgüp (Nevşehir)'deki Güneş Enerjisi Santrali (GES) Projesini kapsamaktadır. Aşağıdaki şekillerde Ürgüp (Nevşehir) ve proje alanının konumunu gösteren uydu görüntüsü gösterilmektedir.
kurumsal
kapasitenin geliştirilmesi ve verimliliğin arttırılması, su ve atık su
hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli ve erişilebilir toplu taşıma,
sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık yönetimi, sera gazı emisyonlarının
azaltılması, afetlere ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturulması gibi
sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve teknik
destek sağlamaktadır.
İLBANK, proje
faaliyetlerinin uygulanmasının izlenmesinden, bu faaliyetlerin yürütülmesinin
gözetiminden ve istenilen sonuçlara ulaşılmasının sağlanmasından sorumludur.
İLBANK,
projenin Dünya Bankası'nın çevresel ve sosyal standartlarına ve satın alma
düzenlemelerine uygun olmasını sağlamaktadır. İLBANK, belediyelere ihtiyaç
duyulan satın alma, uygulama ve denetim konusunda ek destek sağlayacaktır.
Ürgüp Belediyesi
(İşveren), ‘DSI Yüklenicisi’ olarak adlandırılan bir müteahhitten tasarım,
tedarik ve kurulum (DSI) hizmetlerinin ve aynı zamanda ‘Danışman’ olarak
adlandırılan bir danışmanlık firmasından kontrolörlük hizmetinin satın
alınmasından sorumlu sözleşme makamıdır. Danışmanlık hizmetleri bu İş Tanımının
ve söz konusu görevin konusudur. Ürgüp Belediyesi, projenin etkili bir şekilde
uygulanmasını sağlamak için yerel düzeyde bir proje uygulama birimi (PUB)
kuracaktır.
1.1
Alt Proje Alanı ve Tanımı:
Sözleşmenin kapsamı, işbu İş Tanımında
ayrıntılı olarak belirtildiği üzere, Ürgüp (Nevşehir)'deki Güneş Enerjisi
Santrali (GES) Projesini kapsamaktadır. Aşağıdaki şekillerde Ürgüp (Nevşehir)
ve proje alanının konumunu gösteren uydu görüntüsü gösterilmektedir.
Proje, Nevşehir il
merkezinde bir ilçe olan Ürgüp ilçesinde yer almaktadır. Sözkonusu arazi tek
sahibi olmak üzere Ürgüp Belediyesine aittir.
Jeolojik-Jeoteknik
etüt raporuna inceleme alanında herhangi bir kütle hareketi (heyelan, kaya
düşmesi, çökme, krip, taoprak akması) ve potansiyeli sel, taşkın, çığ tehlikesi
bulunmamakla birlikte meteorolojik kökenli afetlere maruz durumlarda gerekli
önlemler alınacaktır.
Bölgede yapılan gözlemler dahilinde ortalama sıcaklık 10,8 ºC olarak ölçülmüştür. Ortalama sıcaklıklara bakılacak olursa en sıcak ay Ağustos (28,6 ºC) ve en soğuk ay Ocak (-3,7 ºC) olarak gözlemlenmiştir. Yine aynı gözlem periyodunda maksimum sıcaklığın 39,5 ºC olduğu ve mimimum sıcaklığın -23,6 ºC olduğu ifade edilebilir. Ayrıca yıllık ortalama güneşlenme süresi günde 7 saat olmak üzere yılda 7,1 saattir.
Tablo 1. Nevşehir
İlinin İklim Verileri
|
Ocak |
Şubat |
Mart |
Nisan |
Mayıs |
Haziran |
Temmuz |
Ağustos |
Eylül |
Ekim |
Kasım |
Aralık |
Gözlem
Yılları ( 1959 –2023 ) |
||||||||||||
Ortalama Sıcaklık (° C) |
-0,2 |
0,9 |
4,9 |
10,1 |
14,5 |
18,3 |
21,3 |
21,2 |
17,3 |
12,1 |
6,7 |
2,1 |
Ortalama Min.
Sıcaklık (° C) |
-3,7 |
-2,7 |
0,6 |
5,1 |
8,8 |
11,6 |
13,6 |
13,5 |
10,4 |
6,8 |
2,4 |
-1,3 |
Ortalama Max. Sıcaklık (° C) |
3,9 |
5,5 |
10,2 |
15,9 |
20,6 |
24,8 |
28,5 |
28,6 |
24,5 |
18,3 |
11,8 |
6,2 |
Ortalama
Güneşlenme Süresi (saat) |
3,2 |
4,1 |
5,3 |
6,6 |
8,4 |
10,5 |
11,9 |
11,3 |
9,4 |
6,5 |
4,6 |
3,1 |
Ortalama Yağış (mm) |
45,7 |
40,9 |
47,8 |
50,3 |
56,8 |
37,8 |
9,8 |
7,8 |
13,8 |
28,5 |
34,3 |
48,7 |
Alt proje, Ürgüp
Belediyesine ait Bağlantı Sözleşmesinde yer alan 998,00 kW-AC/1.077,12 kW-DC
kurulu güce sahip lisanssız güneş enerjisi santrali projesinden oluşmaktadır.
Bu proje Lisanssız Elektrik Üretimi Yönetmeliği (Madde 5-1(h)) kapsamında
düzenlenecektir.
Tesisin 1.077,12
kW-DC / 998,00 kW-AC (DC:AC oranı 1,08) ile öngörülen enerji üretimi, yıllık
1.769.646 kWh enerji üreterek abone talebinin tahmini yüzde 78'ini
karşılamaktadır.
Tablo 2. Planlanan Tesisin Lokasyon ve Bağlantı Gücü
Bilgileri
Nu |
Tesisin Adı |
Bağlantı Gücü |
İlçesi |
Ada/Parsel |
1 |
Ürgüp Belediyesi
GES Projesi |
998 kW-AC |
Ürgüp
İlçesi Mazı Köyü Bozbel Mevki |
0/140 |
SŞP II EF Enerji
Projeleri kapsamındaki işlere ilişkin uygulama stratejisi kapsamında, tasarım
aşaması ile inşaat aşaması arasındaki farklılıkları önlemek amacıyla Tasarım,
Tedarik ve Kurulum (DSI) yaklaşımı kullanılacaktır. Ayrıca, bu İş Tanımı
kapsamındaki danışmanlık hizmetleri, projenin başarılı bir şekilde
uygulanmasını sağlamak amacıyla DSI Yüklenicisi tarafından hazırlanan tasarımı
inceleme (gözden geçirme) ve inşaat kontrolörlüğü hizmetlerinden oluşacaktır.
İşbu alt
projenin kendine ait Proje Tanıtım Dosyası (PID) ve eskizleri ve/veya çizimleri
bulunmaktadır. Proje Tanıtım Dosyası, alt projenin teknik, ekonomik, sosyal ve
çevresel yönlerine ilişkin daha fazla bilgi içermektedir. Hem PID hem de mevcut
tasarımlar (hesaplamalar, çizimler) bu Teklife Çağrı (RfP) aşamasında Danışman'a
elektronik formatta sağlanacaktır.
1 Görevin Amacı
Görevin amacı,
DSI Yüklenicisi tarafından hazırlanan proje tasarımının tasarım incelemesini (gözden
geçirme) sağlamak, inşaat kontrolörlük hizmetlerini yürütmek ve Kusur
Sorumluluk Süresi (DLP) sırasında ortaya çıkan kusurların düzeltilmesine
yönelik iyileştirme çalışmalarını denetlemektir.
Tasarımların,
en iyi sonuçları elde etmek adına güvenli ve sürdürülebilir olması ve tasarım,
tedarik ve kurulum (DSI) Yüklenicisi tarafından ulusal/uluslararası en iyi
uygulamalara uygun olarak teslim edilmesi ve istenilen sonuca ulaşmak için Kontrolörlük
Danışmanları tarafından ayrıca gözden geçirilmesi büyük önem taşımaktadır.
Hizmetlerin
Kapsamına ilişkin daha fazla ayrıntı, işbu İş Tanımının aşağıdaki bölümlerinde
özetlenecektir.
2.1.
Danışmana Sağlanacak
Bilgi/Veriler
Ürgüp Belediyesi GES
Projesinin kendi Proje Tanıtım Dosyası (PID), tam set tasarımları ve
Basitleştirilmiş Çevresel ve Sosyal Yönetim Planına (ÇSYP) bulunmaktadır. Proje
Tanıtım Dosyası, mevcut tasarımlar (hesaplamalar, çizimler) ve Basitleştirilmiş
ÇSYP, Teklife Çağrı aşamasının bir parçası olarak Danışmana elektronik formatta
sağlanacaktır.
Çevresel ve Sosyal
Değerlendirmenin bir parçası olarak, alt projenin Basitleştirilmiş Çevresel ve
Sosyal Yönetim Planı (ÇSYP) Dünya Bankası'nın Operasyonel Politikaları (OPler)
da dahil olmak üzere (örn. Çevresel Değerlendirme Politikası OP 4.01 ve Dünya
Bankası'nın 2010 Bilgiye Erişim Politikası) Dünya Bankası Koruma Önlemi
Politikalarına uygun olarak proje şartnamelerine göre hazırlanmıştır.
2 Hizmetlerin Kapsamı:
Danışmanın bu
Sözleşme kapsamındaki hizmetlerinin kapsamı aşağıdaki gibidir:
GÖREV 1: İNŞAAT
ÖNCESİ TASARIM İNCELEME (GÖZDEN GEÇİRME)
Danışman, proje
bileşenlerinin gerekli tüm hesaplamalarını, eskizleri ve/veya çizimleri,
detayları ve şartnameleri dahil olmak üzere DSI Yüklenicisi tarafından
gerçekleştirilen tamamlanmış tasarımı (inşaat, mekanik, elektrik çizimleri, şebeke
bağlantıları, ilgili tüm yardımcı işler ve ilgili tüm yapılar vb. dahil olmak
üzere altyapı çizimleri vb.) inceleyecektir, ve tasarımların teknik olarak uygun
olup olmadığı veya uygun olması için iyileştirmelere ihtiyaç duyup duymadığı,
yatırımdan en iyi sonuçları elde etmek için bunların nasıl optimize
edilebileceği hakkında rapor/raporlar hazırlayacak ve önerilerini İşverene sunacaktır.
Buna ek olarak, projenin mevzuata uygunsuzluğu durumunda Danışman, İşvereni durum
hakkında bilgilendirecektir. Danışmanın mevcut tasarımları (hesaplamalar,
çizimler) incelemesi sonucunda, gerekmesi halinde, tasarım ücretsiz olarak DSI
Yüklenicisi tarafından (DSI Sözleşmesinde ifade edildiği şekilde) yeniden yapılacaktır.
Nihai tasarımların tamamlanmasının ardından resmi kurumlardan gerekli tüm
onaylar Ürgüp Belediyesi tarafından alınacaktır. Bu aşamada
Ürgüp Belediyesine gerekli tüm destek Danışman
tarafından sağlanacaktır. Tasarımın onaylanmasının ardından DSI Yüklenicisi
projenin tedarik ve kurulum aşamalarını başlatacaktır.
Danışman aşağıdakilerle
sınırlı olmamak üzere öncelikli olarak şu görevleri yerine getirecektir:
a.
Danışman tüm tasarım
detaylarını kontrol edecek/gözden geçirecektir.
b.
Danışman, tasarımların ve
inşaat dokümanlarının bağlayıcı en son mevzuatlara ve yönetmeliklere uygun
olduğunu teyit edecektir. Danışman ayrıca en iyi ulusal/uluslararası
uygulamalara ve Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal Koruma Politikalarına ve Dünya
Bankası Grubu'nun (WBG) Genel ve Sektöre Özel Çevre, Sağlık ve Güvenlik (ÇSG)
Kılavuzlarına uygunluğundan emin olacaktır,
c.
Projelerin incelemesi aynı
zamanda önerilen altyapının kuraklık, sel ve geoteknik koşullar gibi iklim
değişikliğinin neden olduğu risklere ve deprem riskine karşı dayanıklılığını
artırmayı da amaçlamaktadır,
d.
Danışman, Çizimlerde veya
Teknik Şartnamede tanımlanan malzemelerin tek kaynaklı malzemeler olmadığını,
makul rekabet sağladığını ve Proje için uygun olduğunu kontrol edecektir,
e.
Teknik ve teknolojik anlamda en
güncel gereksinimler ve şartnameler dikkate alınacak ve tasarımlarda bu
kriterlerin kullanılıp kullanılmadığı kontrol edilecektir,
f.
Danışman, mevzuat/yönetmelikler
uyarınca gerektiği şekilde, tasarımların nihai kabul edilmesinden önce ilgili Makamların
ve/veya yerel organlarının muvafakatini/onayını alması hususunda İşvereni
yönlendirecek ve destekleyecektir.
g.
Danışman, İşveren/İLBANK
tarafından talep edilmesi halinde, enerji verimliliği ve Sera Gazı
Emisyonlarının ve Hesaplamalarının değerlendirilmesi için İşveren/İLBANK'a
projeler konusunda yardımcı olacak ve gerekli teknik bilgileri sağlayacaktır.
Danışmanın
Sorumluluğu, Banka'nın standart Teklife Çağrı dokümanında Sözleşme Genel
Koşulları (SGK) madde 23.1'de ve Sözleşme Özel Koşullarının (SÖK) ilgili
bölümlerinde açıklanmıştır. Danışman, DSI Yüklenicisi tarafından hazırlanan tasarımları
inceleyerek, proje bileşenlerinin gerekli tüm hesaplamaları, çizimleri,
detayları, analizleri ve şartnameleri dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak
üzere tasarım çizimlerinin ve belgelerinin teknik uygulanabilirliği, doğruluğu
ve içeriğinden dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere tasarım çizimleri ve
belgelerinin teknik uygulanabilirliğinden, doğruluğundan ve içeriğinin
uygunluğundan sorumlu olacaktır. Danışman, bu Şartnamenin aşağıdaki
bölümlerinde daha ayrıntılı olarak açıklandığı gibi, DSI Yüklenicisinin sözleşmenin
başarılı bir şekilde uygulanmasını sağlamak için eksiksiz teknik doküman seti
geliştirmesini sağlamaktan sorumlu olacaktır.
GÖREV 2: I?NŞAAT AŞAMASINDA VE KUSUR SORUMLULUK
DÖNEMI?NDE KONTROLLÜK HI?ZMETLERI?NI?N SAĞLANMASI
Danışman, Dünya
Bankası Standart İhale Dokümanı–Tesisler
için Teklife Çağrı’nın (önyeterlilik kriterleri olmaksızın) Sözleşme Genel
Koşulları (SGK), Sözleşme Özel Koşulları (SÖK) ve Bölüm 2 - İşin Gereklilikleri
Bölümlerinde "Proje Müdürü" veya "Mühendis "e atfedilen tüm
görev ve sorumlulukları yerine getirmekten sorumlu olacaktır. Danışmanın Kontrollük
sorumluluğu, işbu Sözleşme kapsamında yapılan ihale süreçleri sonucunda
imzalanan DSI Sözleşmesine ilişkin olacak ve Kusur Sorumluluk Süresi/Garanti
Süresinin sona ermesine kadar devam edecektir. Önemli hususlar, ilgili yapım
işleri sözleşmesinin Sözleşme Genel Koşulları (SGK) ve Sözleşme Özel Koşulları
(SÖK) hüküm ve şartlarında belirtildiği şekilde İşveren onayına tabi olacaktır.
Proje Müdürü
olarak bu görevlere ek olarak aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere Danışman
şunları yapacaktır:
a.
İşin ve iş faaliyetlerinin
ilerleyişi hakkında İşvereni bilgilendirmek, İşveren tarafından makul olarak
düzenlenen her türlü toplantıya katılmak ve Proje ile bağlantılı olarak
yapılabilecek her türlü kamuya açık toplantı veya incelemeler sırasında İşveren
tarafından makul olarak talep edilen her türlü bilgi veya kanıtı sağlamak,
b.
İşvereni maliyet ve zaman
açısından olası etkileri ve önerilerinin diğer sonuçları (revizyonlar, öneriler
vb.) hakkında bilgilendirmek. İş Sözleşmesi/Sözleşmelerinde bir anlaşmazlık
olması halinde, İşverenin ihtiyaç duyduğu belgelerin hazırlanmasında İşverene
yardımcı olmak,
c.
İşveren tarafından belirlenen
format ve içeriklere uygun olarak, DSI Yüklenicisinin orijinal (ilk) iş
programlarıyla karşılaştırmalı olarak aylık ilerleme raporları hazırlamak ve
gecikmeler için İşvereni yazılı olarak bilgilendirmek,
d.
Onaylanan iş programına ve DSI Yüklenicisinin
nakit akışlarına dayanarak; başlangıçta öngörülen plana/planlara kıyasla
ilerlemeyi izlemek ve aksayan yönler hakkında İşvereni bilgilendirmek, ve daha
fazla hatayı önlemek adına hafifletici önlemler önermek,
e.
Her türlü malzeme onay
sürecinde; fabrika ve malzeme kabullerinin yapılmasını, testlerin yapılacağı
kurum veya kuruluşların (laboratuvar, üniversite vb.) belirlenmesini ve
onaylanmasını, malzemelerin onaylanmasını veya reddedilmesini, onaylanan
malzemelerin sahada kullanılmasını ve izinsiz malzemelerin sahadan
uzaklaştırılmasını sağlamak ve takip etmek,
f.
İşverenin yazılı talimatını
beklemeksizin malzeme numunelerini rastgele toplayarak belirli aralıklarla
ilgili test ve analizleri yapmak,
g.
Doğru ve ayrıntılı saha
kayıtları tutmak,
h.
İnşaat işleri için,
Basitleştirilmiş Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı'nda (ÇSYP) belirtilen İş
Sağlığı ve Güvenliği (İSG) konuları da dahil olmak üzere Çevresel ve Sosyal
yükümlülüklerin uygunluğunun izlenmesi. Bu belgelerde belirtilen tüm düzenli
raporlama yükümlülükleri inşaat faaliyetleri süresince takip edilecektir,
i.
Basitleştirilmiş ÇSYP'nin
gerektiği şekilde, Banka tarafından kabul edilebilir bir şekilde uygulanmasını
sağlamak ve özel mülkiyete ait araziler için arazi edinim süreci tamamlanmadan
ve kamu arazilerinin kullanım/devir hakları için izinler/lisanslar alınmadan
herhangi bir inşaat faaliyetinin başlamasını önlemek,
a.
Sürdürülebilir Şehirler Projesi
II - Ek Finansman Çevresel ve Sosyal Yönetim Çerçevesi (ÇSYÇ) kapsamında
bahsedilen şikayet mekanizmasının takibini yapmak. Hazırlanacak ilerleme
raporunda şikayetlerin yönetimine yer vermek.
Hizmetler
aşağıdaki bölümler çerçevesinde yürütülecektir:
Kısım 1. İnşaat
işlerinin başlamasından önceki görevler aşağıdakileri içerecek ancak bunlarla
sınırlı olmayacaktır:
- DSI
Yüklenicisi tarafından önerilen kilit yönetici personelinin niteliklerini
gözden geçirmek ve İşveren uygun tavsiyelerde bulunmak,
- DSI
Yüklenicisi tarafından sunulan Kalite Güvence/Kalite Kontrol (QA/QC)
Planının sunulmasını sağlamak, sözleşme gerekliliklerine uygunluğunu
kontrol etmek ve onaylamak,
- DSI Yüklenicisinden
gerekli tüm belgeleri almak, sözleşme şartlarına uygunluğunu kontrol etmek
ve kabul için İşverene sunmadan önce sözleşmeyle ilgili tüm performans
sertifikaları, sigorta sertifikaları veya poliçeleri ve garantiler
hakkında İşverene tavsiyede bulunmak,
- Çalışmalar
başlamadan önce ve çalışmalar sırasında, DSI Yüklenicisi ile yol geçiş
hakkını paylaşan tesis sahipleri (su, telefon, elektrik, gaz) arasındaki
her türlü iletişimi kolaylaştırmak ve her türlü toplantıya katılmak;
özellikle tesis sahipleri tarafından önerilen değişiklikler konusunda
tavsiyelerde bulunmak,
- Çalışmalara
başlamadan önce DSI Yüklenicisi tarafından saha mobilizasyon ve yerleşim
planlarının sunulmasını sağlamak, bunların sözleşme gerekliliklerine
uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak,
- Çalışmalara
başlamadan önce DSI Yüklenicisi tarafından yapım yöntemlerinin ve malzeme
satın alma programının sunulmasını sağlamak, bunların sözleşme
gerekliliklerine uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak,
- Çalışmalara
başlamadan önce DSI Yüklenicisi tarafından Sağlık ve Güvenlik Planının
sunulmasını sağlamak, bunların sözleşme gerekliliklerine uygunluğunu
kontrol etmek ve onaylamak,
- Sözleşmede
belirtilen Çevresel ve Sosyal (ÇS) hükümlere uyulduğundan emin olmak;
- Çalışmalara
başlamadan önce trafik güvenliğinin sağlanmasını sağlamak ve bu konuda
çalışma planı veya çizimi yapmak,
- Tüm ölçüm
referans noktalarının koordinatlarının ve kotlarının doğruluğunu kontrol
etmek ve DSI Yüklenicisinden bağımsız bir kontrol yapmasını talep etmek,
- DSI Yüklenicisi
tarafından tasarlanan işlerin aplikasyonunu ve kotlarını kontrol etmek,
- Birim Fiyat
Cetvelindeki tahmini miktarları doğrulamak ve olası Zaman ve Maliyet
etkileri konusunda İdareyi derhal bilgilendirmek ve uygun tavsiyelerde
bulunmak,
- Şikayet
mekanizması da dahil olmak üzere Basitleştirilmiş ÇSYP'nin SEP'nin düzgün
bir şekilde uygulanmasına yönelik tedbirler amak.
Kısım 2: İnşaat
sırasındaki görevler aşağıdakileri içerecek ancak bunlarla sınırlı olmayacaktır:
2.1 Kontrol
Görevleri
Danışman aşağıdakilerle
sınırlı olmamak üzere öncelikli olarak şu görevleri yerine getirecektir:
a.
DSI Yüklenicisinin iş
programını ve malzeme kaynağını onaylamak ve kontrol etmek;
b.
DSI Yüklenisinin Kalite
Güvence/Kalite Kontrol (QA/QC) Planını onaylamak ve uygulanmasını izlemek;