×
KONAKLAMA
YEME & İÇME
BALON TURU
GEZİLECEK YERLER
KÜLTÜR & TURİZM
ULAŞIM
 
TR  |  EN


İLGİ BİLDİRİM İLANI (REOI)

(DANIŞMANLIK HİZMETLERİ – FİRMA SEÇİMİ)

 TÜRKİYE

SÜRDÜRÜLEBİLİR ŞEHİRLER PROJESİ II  – EK FİNANSMAN

Kredi No.: P170612

İşin Adı: Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmeti

Referans No. : URGUP -C1

 1. İLBANK (bundan sonra "Borçlu" olarak anılacaktır), Sürdürülebilir Şehirler Projesi II - Ek Finansman (SCP II-AF) kapsamındaki harcamaların karşılanması için Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası'ndan (IBRD) ("Banka")  finansman (bundan sonra "Kredi" olarak anılacaktır) sağlamış olup, Kredinin bir kısmını Alt-Kredi yoluyla Ürgüp Belediyesi (bundan sonra İşveren olarak anılacaktır) “Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmeti” sözleşmesi kapsamındaki ödemeler için kullanacaktır.

 2. Danışmanlık Hizmetleri; Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali için mevcut proje tasarımının gözden geçirilmesi (izlenmesi) ve inşaat kontrollüğünün yapılmasını kapsayacaktır (bundan böyle “Hizmetler” olarak anılacaktır).

 3. Görevler için ayrıntılı İş Tanımı (TOR) aşağıdaki internet adresinde bulunabilir: http://urgup.bel.tr/urgup/duyuru

 4.Ürgüp Belediyesi uygun danışmanlık firmalarını (“Danışmanlar”) söz konusu Hizmetleri sağlamaya yönelik ilgi bildirimlerini sunmaya davet etmektedir. İlgilenen danışmanlar, Hizmetleri gerçekleştirmek için gerekli niteliklere ve deneyime sahip olduklarını gösteren bilgileri sunmalıdır.

 5.  Bir danışmanlık firmasının, görevler için tek başına tamamen yeterli olduğunu düşünmesi halinde, ilgi bildirimini tek başına sunabilir, çünkü danışmanların yabancı veya yerel başka herhangi bir firma(lar) ile ortaklık kurma zorunluluğu bulunmamaktadır. Alternatif olarak, eğer danışmanlar görevler için niteliklerini ve kabiliyetlerini artırmak amacıyla ortaklık kurmayı tercih ederlerse, bu tür ortaklıklar Ortak Girişim (yani ortak girişimin tüm üyeleri müştereken ve müteselsilen sorumlu olacaktır) ve/veya Alt Danışmanlar (yani Danışman, alt danışmanın hizmetleri de dahil olmak üzere sorumlu olacaktır) şeklinde olabilir.  Bir birliktelik söz konusu olduğunda, Danışmanlar İlgi Bildirim dosyalarında (a) birliğin oluşturulma gerekçesini ve (b) Ortak Girişim üyelerinin ve/veya alt danışmanların birliğe dahil edilmesi önerisini haklı çıkarmak için Ortak Girişimin her bir üyesinin ve/veya her bir alt danışmanın görevi yerine getirmek için öngörülen rolünü ve ilgili niteliklerini açıkça belirtmelidir. İlgi Bildiriminde yukarıdaki açıklamanın yapılmaması, Ortak Girişimin listeye alınmaması riskini doğurabilir. Listeye alınma amacıyla ilgi bildirimlerinin değerlendirilmesinde sadece Ortak Girişim üyelerinin niteliklerinin dikkate alınacağını, önerilen alt danışmanların niteliklerinin dikkate alınmayacağı hatırlanmalıdır.

 6. Liste için belirlenen kriterler şunlardır:

 Genel Deneyim:

          i.            İlgi Bildirimlerinin sunulacağı son başvuru tarihinden itibaren ana faaliyet olarak Danışmanlık Hizmetlerinde en az 10 (on) yıllık genel deneyime sahip olmak,

       ii.            İlgi Bildirimlerinin sunulacağı son başvuru tarihinden itibaren son 10 (on) yıl içerisinde Uluslararası Finansal Kuruluşları (UFK) tarafından finanse edilen projeleri başarıyla tamamlamış olmak, tercihen Dünya Bankası tarafından finanse edilen,

 Özel Deneyim:

          i.            Son 10 yılda, ihtiyaç duyulan hizmetlere büyüklük, benzerlik ve karmaşıklık bakımından benzer danışmanlık hizmetleri -tercihen yenilenebilir enerji sektörü- deneyimine sahip olmak,

       ii.            Bölgede (Türkiye) deneyimli olmak ve yerel standart ve mevzuatlar hakkında tecrübeye sahip olmak,

 Yönetim ve Personel Kapasitesi:

          i.            Danışmanlar İş Tanımında tanımlanan hizmetlerin yerine getirilmesi için kilit uzmanların mevcut olduğunu ve/veya kilit uzmanlara erişiminin olduğunu ispat etmelidir,

       ii.            Danışmanlar hizmetlerin sağlanmasına yönelik elverişli idari ve finansal kapasiteleri olduğunu ispat etmelidir.

 7. Yukarıdaki listeye alma/seçme kriterlerini karşılamadaki niteliklerini ve deneyimlerini göstermek için Danışmanların asgari olarak aşağıda listelenen destekleyici belgeleri sunmaları gerekmektedir.  Bir danışman firma, ana şirketin, kardeş şirketin, yan şirketlerinin veya çalışanlarının değil, yalnızca kendi niteliklerini ve deneyimini kullanabilir.

(i)       Firmanın bulunduğu ülkenin ilgili resmi makamı tarafından düzenlenmiş firma kuruluş/ticaret/tescil belgeleri.

(ii)               Firmanın temel iş alanlarını içeren şirket kitapçığı; ve

(iii)              Benzer sözleşmeler hakkında bilgi sağlamak adına doldurulmuş Form-1 (bu İlgi Bildirimi ekinde yer almaktadır). Bu tabloda sunulan sözleşmeler, sözleşmenin adı ve referans numarası, sözleşme kapsamının kısa bir açıklaması, sözleşme tutarı, sözleşme periyodu, işverenin adı ve görevin gerçekleştirildiği ülke ve Danışmanın sözleşmedeki rolü bilgilerini içermelidir. Tamamlanmış sözleşmelerin tamamlanma sertifikalarının kopyalarının/İşverenlerinin referanslarının İlgi Bildirimi dosyasında sunulması gerekmemektedir. Sonraki aşamada, tekliflerin sunulması sırasında, İşveren listeye giren danışmanlardan bu tür destekleyici tamamlama sertifikalarını sunmalarını talep edebilir.

 8. İlgilenen Danışmanlar, Dünya Bankası'nın çıkar çatışmasına ilişkin politikasını ortaya koyan "IPF Borçluları için Satın Alma Düzenlemeleri" (Temmuz 2016, Revize Kasım 2017 ve Ağustos 2018) ("Satın Alma Düzenlemeleri") Bölüm III, paragraf 3.14, 3.16 ve 3.17'ye özellikle dikkat etmelidirler.

 9. Danışmanlık seçimi, Satınalma Düzenlemelerinde tanımlanmış olan Danışmanın Niteliklerine Dayalı Seçim (CQS) yöntemine uygun olarak yapılacaktır.

10.  Aşağıdaki adresten 09:00 – 17:00 saatleri arasında daha fazla bilgi alınabilir.

11.  "Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmetleri" başlığı altında açıkça belirtilecek olan ilgi bildirimlerinin yazılı olarak bir basılı kopyasının aşağıda belirtilen adrese şahsen veya kargo ile ve dijital kopyasının ise info@urgup.bel.tr adresine e-posta ile 26 Ağustos 2024 saat 16:00'ya kadar ulaştırılması gerekmektedir. İşveren, yukarıda belirtilen tarihten sonra gelen başvuruları reddetme hakkını saklı tutar.

Ürgüp (Nevşehir) Belediyesi

Fen İşleri Müdürlüğü

Dikkatıne: [Mustafa ÖZKAN- Tekniker]

Adres: Cumhuriyet Mahallesi Atatürk Bulvarı No:40 Ürgüp/NEVŞEHİR

Tel: 0 384 341 4008

Fax: 0 384 341 4226

E-mail: info@urgup.bel.tr

Ekler: Form 1 (Benzer Sözleşmeler)

Ek: Form-1 (Benzer Sözleşmeler)

 Danışman Firmanın Adı:______________ (Ortak Girişimin her bir üyesi için ayrı bir form eklenmelidir)


Sıra No.

Sözleşmenin Adı & Referans Numarası

İşin Kapsamı ve Ana Çıktıların Kısa Bir Açıklaması

Sözleşme Tutarı

Sözleşme Periyodu (Başlangıç Tarihi ve Tamamlanma Tarihi)

İşverenin Adı & Görevin Gerçekleştirildiği Ülke

 

Danışmanın Sözleşmedeki Rolü

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ

SÜRDÜRÜLEBİLİR ŞEHİRLER PROJESİ II EK FİNANSMAN

SAHA KONTROLLÜĞÜ HİZMETİ DANIŞMANLIĞI

İŞ TANIMI

Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Servisleri Danışmanlık Hizmeti

1       Giriş ve Arka Plan

Dünya nüfusunun artması ve sanayinin büyümesiyle birlikte enerjiye olan talep de her geçen gün artmaktadır. Türkiye artan bu enerji talebini karşılamak için fosil yakıt ithal eden ülkelerden biridir. Enerji talebinin sürekli artması, fosil yakıt ithalatının artmasına ve Türkiye'nin cari açığının artmasına yol açmaktadır. Ayrıca fosil yakıtlardan enerji üretiminin artması, çevreye verilen zararın artmasına neden olmaktadır.

Artan enerji talebinin karşılanması, ithalat harcamalarının azaltılması, ülkenin enerji üretiminde geleceğe hazırlanması ve enerji kaynaklarının potansiyelinden faydalanılması amacıyla Türk hükümeti tarafından kimi düzenlemeler yapılmıştır. Yenilenebilir enerji üretimini kolaylaştırmak için yasal dayanağın ve mali destek programlarının geliştirilmesi yapılan kimi düzenlemeler arasında yer almaktadır. Ayrıca uluslararası anlaşmalara katılım yoluyla temiz enerji üretimi ve tüketimine yönelik hedeflerin belirlenmiştir.

Yerel yönetimler, Türkiye'nin ekonomik ve ekolojik sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmasında azımsanamaz bir rol oynamaktadır. Türkiye İstatistik Kurumu'nun 2021 yılı verilerine göre nüfusun yüzde 93,2'sinin il ve ilçe merkezlerinde yaşadığı bilinmektedir. Nüfusun yoğun olduğu bölgelerde ekonomik hareketlilik, kalkınma düzeyinin artmasına neden olarak ulaşım, su ve gıda güvenliği, atık yönetimi, enerji, çevre, iklim değişikliğiyle mücadele gibi çeşitli alanlarda yeni ihtiyaçlara yol açmıştır. Bu nedenle belediyeler şehirlerin yönetiminde hayati bir rol oynamaktadır.

Belediyeler zaman zaman bu konularda proje geliştirmekte, projeler için yeterli finansmanı bulmakta ve projeleri hayata geçirmekte zorluk yaşamaktadır. İLBANK bir finans kuruluşu olarak, su ve atık su hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli ve erişilebilir toplu taşıma, sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık yönetimi, sera gazının azaltılması, belediyelere yapılan yatırımlarla afetlere ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturmak, belediyelerde çevreyi iyileştirmek ve kirliliği azaltmak, sürdürülebilir kalkınma yatırımları için belediye düzeyinde kurumsal kapasiteyi geliştirmek ve verimliliği artırmak amacıyla sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve teknik destek sağlamaktadır.

İLBANK, projeyle bütçe kaynakları yeterli olmayan, teknik ve uygulama kabiliyeti sınırlı olan belediye ve il özel idarelerine, geliştirilmekte olan projelerle destek sağlayarak hava kirliliğinin, çevresel etkinin ve sera gazı emisyonlarının azaltılmasına, nitelikli istihdamın desteklenmesine, modern, sağlıklı ve kendi kendine yeten enerji üretiminin teşvik edilmesine, ekonomik etkilerin ve yatırımların artırılmasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Belediyelerin enerji ihtiyaçlarını sürdürülebilir bir şekilde karşılayabilmeleri amacıyla yenilenebilir enerji projelerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını kolaylaştırmak amacıyla belediyelere GES projeleri için alt krediler sağlanmaktadır. Yenilenebilir enerji tesislerinin uygulanmasıyla, idari binalar, toplumsal spor ve kültür merkezleri, su temini ve su arıtma tesisleri ve kamu aydınlatması dahil olmak üzere kamu tesisleri, şebeke elektriğine olan bağımlılıklarını telafi edebilecektir. Lisanssız yenilenebilir enerji düzenlemeleri, belediyelerin elektrik maliyetlerini önemli ölçüde azaltmasına olanak tanıyacak ve sera gazı emisyonlarında azalmanın yanı sıra uyum ve afetlere karşı dayanıklılığın artmasını sağlayacaktır.

SŞP II EF kapsamında kurulacak güneş enerjisi projeleri ilin sürdürülebilir enerji üretimine katkı sağlayacaktır. Ayrıca bu program temiz enerji konusunda farkındalık yaratacak ve belediye çalışanlarına ve özel sektör katılımcılarına güneş enerjisi santrallerinin tasarımı ve uygulaması konusunda deneyim kazandıracaktır.

1.1         Projenin Tanımı

SŞP II-EF kapsamındaki enerji projeleri, sürdürülebilir kentsel gelişim ve sermaye yatırımı için ihtiyaç duyulan teknik ve mali yardıma bir yanıttır. Bu istisnai talep, toplu taşıma, su ve sanitasyon, katı atık yönetimi, enerji, çevre, afet ve iklim direnci ile sosyal altyapının iyileştirilmesine yönelik yatırımların belirlenmesini içermektedir.

EF, yenilenebilir enerji projelerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını kolaylaştırmak için İLBANK'ın belediyelere GES projelerini finanse etme konusunda destek vermesine olanak tanır. Programın etkisini ve kalkınmanın etkinliğini artırmayı hedefleyen sürdürülebilir şehirler yaklaşımının hem sektörel hem de mekansal olarak yaygınlaştırılması konusunda İLBANK'a, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'ne ve Dünya Bankası'na imkan tanımaktadır.

SŞP II EF özellikle şehrin afetlere karşı dayanıklılığı ve iklim değişikliğinin etkilerinin azaltılması ve risklerine ilişkin proje yaklaşımlarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. AF, iklim değişikliği risklerine karşı giderek daha duyarlı hale gelen şehirlerde iklim değişikliğine uyum önlemlerinin hafifletilmesine ve güçlendirilmesine yatırım yapma araçlarını sağlamaktadır.

EF aşağıda detaylı açıklandığı gibi Belediye Yatırımları (Bileşen A) ve Proje Yönetimi (Bileşen B) olmak üzere iki bileşeni desteklemektedir:

Bileşen A - Belediye Yatırımları (496 milyon Avro): Bu bileşenin ölçeği, kaliteli, sürdürülebilir ve dayanıklı toplu taşıma, su ve atık su, katı atık yönetimi, afet risk yönetimi, enerji verimliliği ve yenilenebilir enerjiye erişimi iyileştirmek ve kentsel çevreyi, belediye yangınla mücadele hizmetlerini ve sosyal altyapıyı iyileştirmek için talebe dayalı belediye altyapı yatırımları ve hizmet yatırımlarını finanse etmek üzere genişletilmiştir.

Bileşen B - Proje Yönetimi (4 milyon Avro): Bu bileşen, program/proje yönetimi, raporlama, izleme ve değerlendirme (İ&D), denetim ve proje iletişimleriyle ilgili mal alımı, danışmanlık hizmetlerini finanse etmektedir.

1.2      Kurumsal Roller:

Dünya Bankası, finansör olarak, Kredi Anlaşması'nda belirtildiği üzere İLBANK'a düzenli kontrolörlük ve uygulama desteği sağlayacaktır.

İLBANK bir finans kuruluşu olarak, belediyelere yapılan yatırımlar yoluyla belediyelerde çevrenin iyileştirilmesi ve kirliliğin azaltılması, sürdürülebilir kalkınma yatırımları için belediye düzeyinde kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve verimliliğin arttırılması, su ve atık su hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli ve erişilebilir toplu taşıma, sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık yönetimi, sera gazı emisyonlarının azaltılması, afetlere ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturulması gibi sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve teknik destek sağlamaktadır.

İLBANK, proje faaliyetlerinin uygulanmasının izlenmesinden, bu faaliyetlerin yürütülmesinin gözetiminden ve istenilen sonuçlara ulaşılmasının sağlanmasından sorumludur.

İLBANK, projenin Dünya Bankası'nın çevresel ve sosyal standartlarına ve satın alma düzenlemelerine uygun olmasını sağlamaktadır. İLBANK, belediyelere ihtiyaç duyulan satın alma, uygulama ve denetim konusunda ek destek sağlayacaktır.

Ürgüp Belediyesi (İşveren), ‘DSI Yüklenicisi’ olarak adlandırılan bir müteahhitten tasarım, tedarik ve kurulum (DSI) hizmetlerinin ve aynı zamanda ‘Danışman’ olarak adlandırılan bir danışmanlık firmasından kontrolörlük hizmetinin satın alınmasından sorumlu sözleşme makamıdır. Danışmanlık hizmetleri bu İş Tanımının ve söz konusu görevin konusudur. Ürgüp Belediyesi, projenin etkili bir şekilde uygulanmasını sağlamak için yerel düzeyde bir proje uygulama birimi (PUB) kuracaktır.

1.1      Alt Proje Alanı ve Tanımı:

Sözleşmenin kapsamı, işbu İş Tanımında ayrıntılı olarak belirtildiği üzere, Ürgüp (Nevşehir)'deki Güneş Enerjisi Santrali (GES) Projesini kapsamaktadır. Aşağıdaki şekillerde Ürgüp (Nevşehir) ve proje alanının konumunu gösteren uydu görüntüsü gösterilmektedir.

  

kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve verimliliğin arttırılması, su ve atık su hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli ve erişilebilir toplu taşıma, sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık yönetimi, sera gazı emisyonlarının azaltılması, afetlere ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturulması gibi sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve teknik destek sağlamaktadır.

İLBANK, proje faaliyetlerinin uygulanmasının izlenmesinden, bu faaliyetlerin yürütülmesinin gözetiminden ve istenilen sonuçlara ulaşılmasının sağlanmasından sorumludur.

İLBANK, projenin Dünya Bankası'nın çevresel ve sosyal standartlarına ve satın alma düzenlemelerine uygun olmasını sağlamaktadır. İLBANK, belediyelere ihtiyaç duyulan satın alma, uygulama ve denetim konusunda ek destek sağlayacaktır.

Ürgüp Belediyesi (İşveren), ‘DSI Yüklenicisi’ olarak adlandırılan bir müteahhitten tasarım, tedarik ve kurulum (DSI) hizmetlerinin ve aynı zamanda ‘Danışman’ olarak adlandırılan bir danışmanlık firmasından kontrolörlük hizmetinin satın alınmasından sorumlu sözleşme makamıdır. Danışmanlık hizmetleri bu İş Tanımının ve söz konusu görevin konusudur. Ürgüp Belediyesi, projenin etkili bir şekilde uygulanmasını sağlamak için yerel düzeyde bir proje uygulama birimi (PUB) kuracaktır.

1.1      Alt Proje Alanı ve Tanımı:

Sözleşmenin kapsamı, işbu İş Tanımında ayrıntılı olarak belirtildiği üzere, Ürgüp (Nevşehir)'deki Güneş Enerjisi Santrali (GES) Projesini kapsamaktadır. Aşağıdaki şekillerde Ürgüp (Nevşehir) ve proje alanının konumunu gösteren uydu görüntüsü gösterilmektedir.

Proje, Nevşehir il merkezinde bir ilçe olan Ürgüp ilçesinde yer almaktadır. Sözkonusu arazi tek sahibi olmak üzere Ürgüp Belediyesine aittir.

Jeolojik-Jeoteknik etüt raporuna inceleme alanında herhangi bir kütle hareketi (heyelan, kaya düşmesi, çökme, krip, taoprak akması) ve potansiyeli sel, taşkın, çığ tehlikesi bulunmamakla birlikte meteorolojik kökenli afetlere maruz durumlarda gerekli önlemler alınacaktır.

 

Bölgede yapılan gözlemler dahilinde ortalama sıcaklık 10,8 ºC olarak ölçülmüştür. Ortalama sıcaklıklara bakılacak olursa en sıcak ay Ağustos (28,6 ºC) ve en soğuk ay Ocak (-3,7 ºC) olarak gözlemlenmiştir. Yine aynı gözlem periyodunda maksimum sıcaklığın 39,5 ºC olduğu ve mimimum sıcaklığın -23,6 ºC olduğu ifade edilebilir. Ayrıca yıllık ortalama güneşlenme süresi günde 7 saat olmak üzere yılda 7,1 saattir.

Tablo 1.  Nevşehir İlinin İklim Verileri

 

Ocak

Şubat

Mart

Nisan

Mayıs

Haziran

Temmuz

Ağustos

Eylül

Ekim

Kasım

Aralık

Gözlem Yılları ( 1959  –2023   )

Ortalama Sıcaklık (° C)

-0,2

0,9

4,9

10,1

14,5

18,3

21,3

21,2

17,3

12,1

6,7

2,1

Ortalama Min. Sıcaklık (° C)

-3,7

-2,7

0,6

5,1

8,8

11,6

13,6

13,5

10,4

6,8

2,4

-1,3

Ortalama Max. Sıcaklık (° C)

3,9

5,5

10,2

15,9

20,6

24,8

28,5

28,6

24,5

18,3

11,8

6,2

Ortalama Güneşlenme Süresi (saat)

3,2

4,1

5,3

6,6

8,4

10,5

11,9

11,3

9,4

6,5

4,6

3,1

Ortalama Yağış (mm)

45,7

40,9

47,8

50,3

56,8

37,8

9,8

7,8

13,8

28,5

34,3

48,7

Alt proje, Ürgüp Belediyesine ait Bağlantı Sözleşmesinde yer alan 998,00 kW-AC/1.077,12 kW-DC kurulu güce sahip lisanssız güneş enerjisi santrali projesinden oluşmaktadır. Bu proje Lisanssız Elektrik Üretimi Yönetmeliği (Madde 5-1(h)) kapsamında düzenlenecektir.

Tesisin 1.077,12 kW-DC / 998,00 kW-AC (DC:AC oranı 1,08) ile öngörülen enerji üretimi, yıllık 1.769.646 kWh enerji üreterek abone talebinin tahmini yüzde 78'ini karşılamaktadır.

 

Tablo 2. Planlanan Tesisin Lokasyon ve Bağlantı Gücü Bilgileri

Nu

Tesisin Adı

Bağlantı Gücü

İlçesi

Ada/Parsel

1

Ürgüp Belediyesi GES Projesi

998 kW-AC

Ürgüp İlçesi Mazı Köyü Bozbel Mevki

0/140

 

SŞP II EF Enerji Projeleri kapsamındaki işlere ilişkin uygulama stratejisi kapsamında, tasarım aşaması ile inşaat aşaması arasındaki farklılıkları önlemek amacıyla Tasarım, Tedarik ve Kurulum (DSI) yaklaşımı kullanılacaktır. Ayrıca, bu İş Tanımı kapsamındaki danışmanlık hizmetleri, projenin başarılı bir şekilde uygulanmasını sağlamak amacıyla DSI Yüklenicisi tarafından hazırlanan tasarımı inceleme (gözden geçirme) ve inşaat kontrolörlüğü hizmetlerinden oluşacaktır.

İşbu alt projenin kendine ait Proje Tanıtım Dosyası (PID) ve eskizleri ve/veya çizimleri bulunmaktadır. Proje Tanıtım Dosyası, alt projenin teknik, ekonomik, sosyal ve çevresel yönlerine ilişkin daha fazla bilgi içermektedir. Hem PID hem de mevcut tasarımlar (hesaplamalar, çizimler) bu Teklife Çağrı (RfP) aşamasında Danışman'a elektronik formatta sağlanacaktır.

1       Görevin Amacı

Görevin amacı, DSI Yüklenicisi tarafından hazırlanan proje tasarımının tasarım incelemesini (gözden geçirme) sağlamak, inşaat kontrolörlük hizmetlerini yürütmek ve Kusur Sorumluluk Süresi (DLP) sırasında ortaya çıkan kusurların düzeltilmesine yönelik iyileştirme çalışmalarını denetlemektir.

Tasarımların, en iyi sonuçları elde etmek adına güvenli ve sürdürülebilir olması ve tasarım, tedarik ve kurulum (DSI) Yüklenicisi tarafından ulusal/uluslararası en iyi uygulamalara uygun olarak teslim edilmesi ve istenilen sonuca ulaşmak için Kontrolörlük Danışmanları tarafından ayrıca gözden geçirilmesi büyük önem taşımaktadır.

Hizmetlerin Kapsamına ilişkin daha fazla ayrıntı, işbu İş Tanımının aşağıdaki bölümlerinde özetlenecektir.

2.1.        Danışmana Sağlanacak Bilgi/Veriler

Ürgüp Belediyesi GES Projesinin kendi Proje Tanıtım Dosyası (PID), tam set tasarımları ve Basitleştirilmiş Çevresel ve Sosyal Yönetim Planına (ÇSYP) bulunmaktadır. Proje Tanıtım Dosyası, mevcut tasarımlar (hesaplamalar, çizimler) ve Basitleştirilmiş ÇSYP, Teklife Çağrı aşamasının bir parçası olarak Danışmana elektronik formatta sağlanacaktır.

Çevresel ve Sosyal Değerlendirmenin bir parçası olarak, alt projenin Basitleştirilmiş Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı (ÇSYP) Dünya Bankası'nın Operasyonel Politikaları (OPler) da dahil olmak üzere (örn. Çevresel Değerlendirme Politikası OP 4.01 ve Dünya Bankası'nın 2010 Bilgiye Erişim Politikası) Dünya Bankası Koruma Önlemi Politikalarına uygun olarak proje şartnamelerine göre hazırlanmıştır.

2       Hizmetlerin Kapsamı:

Danışmanın bu Sözleşme kapsamındaki hizmetlerinin kapsamı aşağıdaki gibidir:

GÖREV 1: İNŞAAT ÖNCESİ TASARIM İNCELEME (GÖZDEN GEÇİRME)

Danışman, proje bileşenlerinin gerekli tüm hesaplamalarını, eskizleri ve/veya çizimleri, detayları ve şartnameleri dahil olmak üzere DSI Yüklenicisi tarafından gerçekleştirilen tamamlanmış tasarımı (inşaat, mekanik, elektrik çizimleri, şebeke bağlantıları, ilgili tüm yardımcı işler ve ilgili tüm yapılar vb. dahil olmak üzere altyapı çizimleri vb.) inceleyecektir, ve tasarımların teknik olarak uygun olup olmadığı veya uygun olması için iyileştirmelere ihtiyaç duyup duymadığı, yatırımdan en iyi sonuçları elde etmek için bunların nasıl optimize edilebileceği hakkında rapor/raporlar hazırlayacak ve önerilerini İşverene sunacaktır. Buna ek olarak, projenin mevzuata uygunsuzluğu durumunda Danışman, İşvereni durum hakkında bilgilendirecektir. Danışmanın mevcut tasarımları (hesaplamalar, çizimler) incelemesi sonucunda, gerekmesi halinde, tasarım ücretsiz olarak DSI Yüklenicisi tarafından (DSI Sözleşmesinde ifade edildiği şekilde) yeniden yapılacaktır. Nihai tasarımların tamamlanmasının ardından resmi kurumlardan gerekli tüm onaylar Ürgüp Belediyesi tarafından alınacaktır. Bu aşamada Ürgüp Belediyesine gerekli tüm destek Danışman tarafından sağlanacaktır. Tasarımın onaylanmasının ardından DSI Yüklenicisi projenin tedarik ve kurulum aşamalarını başlatacaktır.

 

Danışman aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere öncelikli olarak şu görevleri yerine getirecektir:

a.       Danışman tüm tasarım detaylarını kontrol edecek/gözden geçirecektir.

b.       Danışman, tasarımların ve inşaat dokümanlarının bağlayıcı en son mevzuatlara ve yönetmeliklere uygun olduğunu teyit edecektir. Danışman ayrıca en iyi ulusal/uluslararası uygulamalara ve Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal Koruma Politikalarına ve Dünya Bankası Grubu'nun (WBG) Genel ve Sektöre Özel Çevre, Sağlık ve Güvenlik (ÇSG) Kılavuzlarına uygunluğundan emin olacaktır,

c.       Projelerin incelemesi aynı zamanda önerilen altyapının kuraklık, sel ve geoteknik koşullar gibi iklim değişikliğinin neden olduğu risklere ve deprem riskine karşı dayanıklılığını artırmayı da amaçlamaktadır,

d.       Danışman, Çizimlerde veya Teknik Şartnamede tanımlanan malzemelerin tek kaynaklı malzemeler olmadığını, makul rekabet sağladığını ve Proje için uygun olduğunu kontrol edecektir,

e.       Teknik ve teknolojik anlamda en güncel gereksinimler ve şartnameler dikkate alınacak ve tasarımlarda bu kriterlerin kullanılıp kullanılmadığı kontrol edilecektir,

f.        Danışman, mevzuat/yönetmelikler uyarınca gerektiği şekilde, tasarımların nihai kabul edilmesinden önce ilgili Makamların ve/veya yerel organlarının muvafakatini/onayını alması hususunda İşvereni yönlendirecek ve destekleyecektir.

g.       Danışman, İşveren/İLBANK tarafından talep edilmesi halinde, enerji verimliliği ve Sera Gazı Emisyonlarının ve Hesaplamalarının değerlendirilmesi için İşveren/İLBANK'a projeler konusunda yardımcı olacak ve gerekli teknik bilgileri sağlayacaktır.

Danışmanın Sorumluluğu, Banka'nın standart Teklife Çağrı dokümanında Sözleşme Genel Koşulları (SGK) madde 23.1'de ve Sözleşme Özel Koşullarının (SÖK) ilgili bölümlerinde açıklanmıştır. Danışman, DSI Yüklenicisi tarafından hazırlanan tasarımları inceleyerek, proje bileşenlerinin gerekli tüm hesaplamaları, çizimleri, detayları, analizleri ve şartnameleri dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere tasarım çizimlerinin ve belgelerinin teknik uygulanabilirliği, doğruluğu ve içeriğinden dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere tasarım çizimleri ve belgelerinin teknik uygulanabilirliğinden, doğruluğundan ve içeriğinin uygunluğundan sorumlu olacaktır. Danışman, bu Şartnamenin aşağıdaki bölümlerinde daha ayrıntılı olarak açıklandığı gibi, DSI Yüklenicisinin sözleşmenin başarılı bir şekilde uygulanmasını sağlamak için eksiksiz teknik doküman seti geliştirmesini sağlamaktan sorumlu olacaktır.

GÖREV 2: I?NŞAAT AŞAMASINDA VE KUSUR SORUMLULUK DÖNEMI?NDE KONTROLLÜK HI?ZMETLERI?NI?N SAĞLANMASI

Danışman, Dünya Bankası Standart İhale Dokümanı–Tesisler için Teklife Çağrı’nın (önyeterlilik kriterleri olmaksızın) Sözleşme Genel Koşulları (SGK), Sözleşme Özel Koşulları (SÖK) ve Bölüm 2 - İşin Gereklilikleri Bölümlerinde "Proje Müdürü" veya "Mühendis "e atfedilen tüm görev ve sorumlulukları yerine getirmekten sorumlu olacaktır. Danışmanın Kontrollük sorumluluğu, işbu Sözleşme kapsamında yapılan ihale süreçleri sonucunda imzalanan DSI Sözleşmesine ilişkin olacak ve Kusur Sorumluluk Süresi/Garanti Süresinin sona ermesine kadar devam edecektir. Önemli hususlar, ilgili yapım işleri sözleşmesinin Sözleşme Genel Koşulları (SGK) ve Sözleşme Özel Koşulları (SÖK) hüküm ve şartlarında belirtildiği şekilde İşveren onayına tabi olacaktır.

Proje Müdürü olarak bu görevlere ek olarak aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere Danışman şunları yapacaktır:

a.       İşin ve iş faaliyetlerinin ilerleyişi hakkında İşvereni bilgilendirmek, İşveren tarafından makul olarak düzenlenen her türlü toplantıya katılmak ve Proje ile bağlantılı olarak yapılabilecek her türlü kamuya açık toplantı veya incelemeler sırasında İşveren tarafından makul olarak talep edilen her türlü bilgi veya kanıtı sağlamak,

b.       İşvereni maliyet ve zaman açısından olası etkileri ve önerilerinin diğer sonuçları (revizyonlar, öneriler vb.) hakkında bilgilendirmek. İş Sözleşmesi/Sözleşmelerinde bir anlaşmazlık olması halinde, İşverenin ihtiyaç duyduğu belgelerin hazırlanmasında İşverene yardımcı olmak,

c.       İşveren tarafından belirlenen format ve içeriklere uygun olarak, DSI Yüklenicisinin orijinal (ilk) iş programlarıyla karşılaştırmalı olarak aylık ilerleme raporları hazırlamak ve gecikmeler için İşvereni yazılı olarak bilgilendirmek,

d.       Onaylanan iş programına ve DSI Yüklenicisinin nakit akışlarına dayanarak; başlangıçta öngörülen plana/planlara kıyasla ilerlemeyi izlemek ve aksayan yönler hakkında İşvereni bilgilendirmek, ve daha fazla hatayı önlemek adına hafifletici önlemler önermek,

e.       Her türlü malzeme onay sürecinde; fabrika ve malzeme kabullerinin yapılmasını, testlerin yapılacağı kurum veya kuruluşların (laboratuvar, üniversite vb.) belirlenmesini ve onaylanmasını, malzemelerin onaylanmasını veya reddedilmesini, onaylanan malzemelerin sahada kullanılmasını ve izinsiz malzemelerin sahadan uzaklaştırılmasını sağlamak ve takip etmek,

f.        İşverenin yazılı talimatını beklemeksizin malzeme numunelerini rastgele toplayarak belirli aralıklarla ilgili test ve analizleri yapmak,

g.       Doğru ve ayrıntılı saha kayıtları tutmak,

h.       İnşaat işleri için, Basitleştirilmiş Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı'nda (ÇSYP) belirtilen İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) konuları da dahil olmak üzere Çevresel ve Sosyal yükümlülüklerin uygunluğunun izlenmesi. Bu belgelerde belirtilen tüm düzenli raporlama yükümlülükleri inşaat faaliyetleri süresince takip edilecektir, 

i.         Basitleştirilmiş ÇSYP'nin gerektiği şekilde, Banka tarafından kabul edilebilir bir şekilde uygulanmasını sağlamak ve özel mülkiyete ait araziler için arazi edinim süreci tamamlanmadan ve kamu arazilerinin kullanım/devir hakları için izinler/lisanslar alınmadan herhangi bir inşaat faaliyetinin başlamasını önlemek,

a.       Sürdürülebilir Şehirler Projesi II - Ek Finansman Çevresel ve Sosyal Yönetim Çerçevesi (ÇSYÇ) kapsamında bahsedilen şikayet mekanizmasının takibini yapmak. Hazırlanacak ilerleme raporunda şikayetlerin yönetimine yer vermek.

 

 

Hizmetler aşağıdaki bölümler çerçevesinde yürütülecektir:

Kısım 1. İnşaat işlerinin başlamasından önceki görevler aşağıdakileri içerecek ancak bunlarla sınırlı olmayacaktır:

  1. DSI Yüklenicisi tarafından önerilen kilit yönetici personelinin niteliklerini gözden geçirmek ve İşveren uygun tavsiyelerde bulunmak,
  2. DSI Yüklenicisi tarafından sunulan Kalite Güvence/Kalite Kontrol (QA/QC) Planının sunulmasını sağlamak, sözleşme gerekliliklerine uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak,
  3. DSI Yüklenicisinden gerekli tüm belgeleri almak, sözleşme şartlarına uygunluğunu kontrol etmek ve kabul için İşverene sunmadan önce sözleşmeyle ilgili tüm performans sertifikaları, sigorta sertifikaları veya poliçeleri ve garantiler hakkında İşverene tavsiyede bulunmak,
  4. Çalışmalar başlamadan önce ve çalışmalar sırasında, DSI Yüklenicisi ile yol geçiş hakkını paylaşan tesis sahipleri (su, telefon, elektrik, gaz) arasındaki her türlü iletişimi kolaylaştırmak ve her türlü toplantıya katılmak; özellikle tesis sahipleri tarafından önerilen değişiklikler konusunda tavsiyelerde bulunmak,
  5. Çalışmalara başlamadan önce DSI Yüklenicisi tarafından saha mobilizasyon ve yerleşim planlarının sunulmasını sağlamak, bunların sözleşme gerekliliklerine uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak,
  6. Çalışmalara başlamadan önce DSI Yüklenicisi tarafından yapım yöntemlerinin ve malzeme satın alma programının sunulmasını sağlamak, bunların sözleşme gerekliliklerine uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak,
  7. Çalışmalara başlamadan önce DSI Yüklenicisi tarafından Sağlık ve Güvenlik Planının sunulmasını sağlamak, bunların sözleşme gerekliliklerine uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak,
  8. Sözleşmede belirtilen Çevresel ve Sosyal (ÇS) hükümlere uyulduğundan emin olmak;
  9. Çalışmalara başlamadan önce trafik güvenliğinin sağlanmasını sağlamak ve bu konuda çalışma planı veya çizimi yapmak,
  10. Tüm ölçüm referans noktalarının koordinatlarının ve kotlarının doğruluğunu kontrol etmek ve DSI Yüklenicisinden bağımsız bir kontrol yapmasını talep etmek,
  11. DSI Yüklenicisi tarafından tasarlanan işlerin aplikasyonunu ve kotlarını kontrol etmek,
  12. Birim Fiyat Cetvelindeki tahmini miktarları doğrulamak ve olası Zaman ve Maliyet etkileri konusunda İdareyi derhal bilgilendirmek ve uygun tavsiyelerde bulunmak,
  13. Şikayet mekanizması da dahil olmak üzere Basitleştirilmiş ÇSYP'nin SEP'nin düzgün bir şekilde uygulanmasına yönelik tedbirler amak.

 

Kısım 2: İnşaat sırasındaki görevler aşağıdakileri içerecek ancak bunlarla sınırlı olmayacaktır:

2.1 Kontrol Görevleri

Danışman aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere öncelikli olarak şu görevleri yerine getirecektir:

a.       DSI Yüklenicisinin iş programını ve malzeme kaynağını onaylamak ve kontrol etmek;

b.       DSI Yüklenisinin Kalite Güvence/Kalite Kontrol (QA/QC) Planını onaylamak ve uygulanmasını izlemek;

Metnin devamı için tıklayınız...
ÜRGÜP Belediyesi
Çözüm Merkezi